Studia pierwszego stopnia trwają 6 semestrów. Liczba godzin zajęć dydaktycznych wynosi 1800.

Liczba punktów ECTS (European Credit Transfer System) wynosi 180.


Studia pierwszego stopnia - licencjackie mają orientację praktyczną, co znajduje odzwierciedlenie w proponowanych specjalnościach (do wyboru):

  • Media i komunikowanie;
  • Reklama i public relations.
  • Turystyka kulturowa;

Program studiów opiera się na 3 składnikach: przedmioty ogólne, kierunkowe i specjalnościowe. Przedmioty ogólne (historia filozofii, historia kultury, socjologia kultury, komunikacja kulturowa) służą orientacji ogólno-humanistycznej, przedmioty kierunkowe ( teoria kultury, kultura audiowizualna, animacja kultury) wskazują preferowane zakresy wiedzy o kulturze, a specjalnościowe mają praktyczny charakter.

Inne, istotne, obszary wiedzy o kulturze, znajdujące miejsce w naszym programie, to: problematyka kultury współczesnej, kultury audiowizualnej, kultury popularnej, kultury regionalnej, kultury zjednoczonej Europy. Perspektywicznym kierunkiem zaznaczonym w naszym programie studiów kulturoznawczych  jest problematyka kulturalna Europy Środkowej i Wschodniej.


komunikowanie1

MEDIA I KOMUNIKOWANIE

Studia w ramach specjalności pozwalają zapoznać się z wiedzą teoretyczną z zakresu: antropologii mediów, teorii telewizji, sztuki nowych mediów oraz komunikacji – medialnej i międzykulturowej, reklamy i public relations.

Absolwent specjalności zdobędzie także praktyczne umiejętności w trakcie zajęć warsztatowych. Będą one dotyczyły zachowań komunikacyjnych w moderowaniu relacji instytucji z mediami, wykorzystywanych np. w pracy rzecznika prasowego a także nowych technologii informacyjnych, stosowanych w agencjach reklamowych, agencjach p.r. i instytucjach zajmujących się upowszechnianiem kultury audiowizualnej.

To wszystko umożliwi absolwentom pracę w charakterze rzecznika prasowego instytucji. Będą także przygotowani do pracy w zakresie upowszechniania i promocji kultury audiowizualnej: w wydawnictwach, redakcjach pism, radiu, telewizji, kinach, ośrodkach kultury, instytucjach samorządowych i pozarządowych, agencjach reklamy i public relations.

 

reklama

REKLAMA I PUBLIC RELATIONS

Studia w ramach specjalności pozwalają zapoznać się z zagadnieniami marketingu, narzędziami i technikami badań marketingowych, strategiami perswazyjnymi stosowanymi w reklamie i PR, funkcjonowaniem systemu mediów w Polsce, a także regulacjami prawnymi dotyczącymi dziennikarstwa i własności intelektualnej.


W trakcie studiów słuchacze poznają również zasady obowiązujące w strategiach komunikacyjnych w reklamie i PR, nabywając jednocześnie umiejętności ich praktycznego zastosowania. To wszystko ma umożliwić absolwentom pracę w charakterze specjalistów od komunikacji marketingowej, zwłaszcza w sferze reklamy i PR, we wszelkiego rodzaju organizacjach, instytucjach i przedsiębiorstwach.
 
 
turystyka1TURYSTYKA KULTUROWA
 
Ukończenie specjalności zapewnia a) orientację w kulturowo-cywilizacyjnej roli turystyki, b) znajomość różnorodnych form i funkcji turystyki kulturowej, c) informację o zagranicznych i krajowych zasobach turystyczno-kulturowych, d) poznanie zasad strategii działania instytucji państwowych i samorządowych w tej dziedzinie, e) znajomość prawnych i finansowych reguł funkcjonowania instytucji i organizacji obsługujących ruch turystyki kulturowej, f) orientację w skali i charakterze turystyki kulturowej Podlasia.
Tym samym program nauczania specjalności umożliwia pracę zawodową w instytucjach i organizacjach, mających za zadanie obsługę ruchu turystyki kulturowej, takich jak: administracja państwowa i samorządowa, biura turystyczne i ośrodki informacji turystycznej, tradycyjne
i elektroniczne media publicystyki turystycznej, obsługa tras turystycznych, zabytków i obiektów muzealnych, organizacja i obsługa przedsięwzięć turystyki edukacyjnej, religijnej, sentymentalnej, ludycznej  i wydarzeniowej (ewentowej).