Władcy

 

Teatr Latarnia ma przyjemność zaprosić na spektakl  |W Ł A D C Y|

koprodukcji   T E A T R    L A T A R N I A  |  T E A T R    K L E P I S K O

 

Ludobójstwo w historii cywilizacji nigdy nie było aktem spontanicznym. Do tego trzeba przygotować społeczeństwo.

   Joanna Kos-Krauze

reżyseria: Mateusz Tymura

autorka dramatu: Magdalena Wleklik

współpraca scenograficzna: Aaliyah Navras

choreografia: Iza Szostak

asystent reżysera: Błażej Twarowski

koordynacja: Katarzyna Kapuścińska, Olga Lemieszek

wsparcie techniczne: Tomasz Waszczeniuk, Piotr Duniewski

zdjęcia: Robert Szczepański

występują:

Urszula Chrzanowska, Magdalena Czajkowska, Paula Czarnecka, Cezary Jabłoński, Jakub Klimaszewski, Rafał Pietrzak, Jan Wawrzyniec Tuźnik

data: 14, 15 stycznia 2017 r., godz: 18:00

sala teatralna Uniwersyteckiego Centrum Kultury - Kampus UwB,

ul. Ciołkowskiego 1

rezerwacje pod mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

wejściówki w cenie 25 zł będą do kupienia godzinę przed spektaklem w UCK ( wejsciówki rozprowadza Fundacja Teatr Latarnia)

czas trwania spektaklu: 2,5 godz. + przerwa


wydarzenie Fb:

https://www.facebook.com/events/724879987660647/

 

„WŁADCY”, to opowieść złożona z siedmiu rozdziałów inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. Każda z części to wyspa na rzece historii, każdą rządzi inny w ł a d c a, każda opowiada o innym wydarzeniu z tragicznych dziejów Europy

*Kongo* *Hołogomor* *Radziłów* *Kisielin/Wołyń* *Srebrenica* *Utoya* *Zamachy / Bruksela...* 

 

Dwie strony: kat i ofiara. Nie oskarżamy władców - robią to ich ofiary. Pokazujemy, jeśli się tylko da, na czym polega ich ideologia, obłąkanie. Ile w tym jest przypadku? Dajemy im na scenie prawo do wydawania swoich morderczych rozkazów, czynienia zbrodni.

 

Jedną z głównych inspiracji do rozpoczęcia pracy nad spektaklem była powieść Williama Goldinga „Władca much”. Scenariusz oraz zdarzenia dramatyczne były tworzone w oparciu o teksty źródłowe i historyczne. Motywem przewodnim spektaklu stało się - ludobójstwo.

 

Spektakl “Władcy” jest odnajdywaniem w historii tropów, które odkrywają nam także oblicze współczesnego terroryzmu. Terroryzm rozrasta się rozsiewając plony coraz bliżej każdego z nas. Zbyt szybko. Zbyt blisko. Być może owa teatralna analiza to jedyne co możemy zrobić aby ujarzmić strach i pójść dalej. Być może na którejś z wysp zobaczymy również i swoją twarz.


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Instytut Studiów Kulturowych posiada w ofercie pięć specjalności - dwie na studiach I stopnia i trzy na studiach II stopnia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników Instytutu Studiów Kulturowych

 

Karolina WierelWierel Publikacja1
Księga w nie-ludzkim świecie. Motyw Księgi w postapokaliptycznych przekazach literackich
i filmowych przełomu XX i XXI wieku
(…) osią książki, głównym wektorem zawartych w niej rozważań i analiz, jest motyw Księgi, różne formy jego obecności, w różnych postaciach, w utworach badanego nurtu. Śledząc ten watek autorka przekonująco dowodzi zaskakującej żywotności motywu, który w świecie nowych mediów mógłby wydawać się anachroniczny, tymczasem okazuje się zwornikiem wielu ważnych treści „wyobraźni postapokaliptycznej”, wehikułem zdolnym do przenoszenia do świata „po końcu” tradycyjnych struktur poznania i otwartym na takie ich przekształcenia, by odpowiadały na wyzwania radykalnie nowych doświadczeń (…).
(Z recenzji prof. dr. hab. Grzegorza Godlewskiego Instytut Kultury Polskiej, UW)

 


Olchanowski Publikacja1

Tomasz Olchanowski
Kultura ponowoczesna w perspektywach antropologii politeistycznej
Termin antropologii politeistycznej zrodził się oczywiście wraz z lekturą pism Hillmana, jak też dzięki wizjom greckich filozofów przedsokratejskich, wizjom Platona, neoplatoników, także tych, których zwiemy neoplatonikami renesansowymi. Antropologia politeistyczna więcej zawdzięcza wielkiej literaturze niż poglądom skostniałych akademików. Scala to, co zostało rozdzielone, jednocześnie zostawiając temu, co scala, autonomię. Scala filozofię z psychologią, pedagogikę z kulturoznawstwem czy twórczość artystyczną z socjologią. Pedagog czy psycholog nie może być tylko i wyłącznie człowiekiem nauki, obojętnie czy teoretykiem, czy praktykiem, lecz również powinien każdego dnia odkrywać w sobie duszę artysty. Inaczej skostnieje, a wtedy nieustannie powtarzać będzie te same błędy, które przed nim popełnili inni.


 

  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • Słowo w kulturze mediów
  • Przyszłość języka
  • Między powtórzeniem
  • Przyszłość tradycji
  • dr Karolina Wierel
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • Sztuka i nie-sztuka
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • Mity, legendy i historia
  • ESTETYKA ROCKA
  • Film w twórczości Struga
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • DESIGN
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • DEUS EXPLICATUS
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH