AKTUALNE WYDARZENIA

Władcy

 

Teatr Latarnia ma przyjemność zaprosić na spektakl  |W Ł A D C Y|

koprodukcji   T E A T R    L A T A R N I A  |  T E A T R    K L E P I S K O

 

Ludobójstwo w historii cywilizacji nigdy nie było aktem spontanicznym. Do tego trzeba przygotować społeczeństwo.

   Joanna Kos-Krauze

reżyseria: Mateusz Tymura

autorka dramatu: Magdalena Wleklik

współpraca scenograficzna: Aaliyah Navras

choreografia: Iza Szostak

asystent reżysera: Błażej Twarowski

koordynacja: Katarzyna Kapuścińska, Olga Lemieszek

wsparcie techniczne: Tomasz Waszczeniuk, Piotr Duniewski

zdjęcia: Robert Szczepański

występują:

Urszula Chrzanowska, Magdalena Czajkowska, Paula Czarnecka, Cezary Jabłoński, Jakub Klimaszewski, Rafał Pietrzak, Jan Wawrzyniec Tuźnik

data: 14, 15 stycznia 2017 r., godz: 18:00

sala teatralna Uniwersyteckiego Centrum Kultury - Kampus UwB,

ul. Ciołkowskiego 1

rezerwacje pod mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

wejściówki w cenie 25 zł będą do kupienia godzinę przed spektaklem w UCK ( wejsciówki rozprowadza Fundacja Teatr Latarnia)

czas trwania spektaklu: 2,5 godz. + przerwa


wydarzenie Fb:

https://www.facebook.com/events/724879987660647/

 

„WŁADCY”, to opowieść złożona z siedmiu rozdziałów inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. Każda z części to wyspa na rzece historii, każdą rządzi inny w ł a d c a, każda opowiada o innym wydarzeniu z tragicznych dziejów Europy

*Kongo* *Hołogomor* *Radziłów* *Kisielin/Wołyń* *Srebrenica* *Utoya* *Zamachy / Bruksela...* 

 

Dwie strony: kat i ofiara. Nie oskarżamy władców - robią to ich ofiary. Pokazujemy, jeśli się tylko da, na czym polega ich ideologia, obłąkanie. Ile w tym jest przypadku? Dajemy im na scenie prawo do wydawania swoich morderczych rozkazów, czynienia zbrodni.

 

Jedną z głównych inspiracji do rozpoczęcia pracy nad spektaklem była powieść Williama Goldinga „Władca much”. Scenariusz oraz zdarzenia dramatyczne były tworzone w oparciu o teksty źródłowe i historyczne. Motywem przewodnim spektaklu stało się - ludobójstwo.

 

Spektakl “Władcy” jest odnajdywaniem w historii tropów, które odkrywają nam także oblicze współczesnego terroryzmu. Terroryzm rozrasta się rozsiewając plony coraz bliżej każdego z nas. Zbyt szybko. Zbyt blisko. Być może owa teatralna analiza to jedyne co możemy zrobić aby ujarzmić strach i pójść dalej. Być może na którejś z wysp zobaczymy również i swoją twarz.


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

           

T1

TURYSTYKA
KULTUROWA

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Międzywydziałowe Studia Kulturoznawcze posiadają w ofercie sześć specjalności - po trzy na każdy poziom kształcenia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie.

 

 

    

  50 / 50

            
 
 
50 TWARZY KULTUROZNAWSTWA
NA 50-LECIE WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO UWB

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników MIKiS


0192805701590

Glamour – magia czy mistyfikacja?
Dawny urok w nowym wymiarze

Alicja Kisielewska, Monika Kostaszuk-Romanowska, Anetta B. Strawińska (red.)

Przywołane w tytule pojęcie glamour stało się impulsem do naukowej refleksji dotyczącej - z naszej perspektywy – istotnego, aktualnego i wymagającego klasyfikacji zjawiska z zakresu współczesnej kultury. Termin glamour jest niejednoznaczny znaczeniowo. Virginia Postrel – amerykańska pisarka i dziennikarka, niekwestionowany autorytet w zakresie glamour – określa go mianem „tajemniczy”. (…) Maria Poprzecka, polska historyczka sztuki, termin glamour traktuje jako „niejasny” , ale przywołujący korowód takich obrazów jak: kaskada loków i sięgające nagich ramion rękawiczki Rity Hayworth, magnetyzujące spojrzenie Grety Garbo, satynowe suknie opinające ciało Ginger Rogers. Modelki prezentujące new look Diora, lodowate blondynki z filmów Hitchcocka. (…) Obecnie glamour utożsamiany jest najczęściej z kiczem, tandetą, podróbką, „przerysowaniem w złym stylu”, bezguściem czy sztucznością z sensie metaforycznym i dosłownym.

Do nabycia w Wydawnictwie UwB

 

 

  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • DEUS EXPLICATUS
  • PAREZJA
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • NOWE MEDIA W KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W XX WIEKU
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • POGRANICZE
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • MŁODZIEŻ KULTURA TOŻSAMOŚĆ
  • TRANSDYCYPLINARNE STUDIA O KULTURZE (I) EDUKACJI
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • TWÓRCZY ODBIÓR SZTUKI
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • KINO FILM PSYCHOLOGIA
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • WSPÓŁCZESNE PROBLEMY KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ
  • ESTETYKA PRAGNIEŃ
  • REGION TOŻSAMOŚĆ EDUKACJA
  • DESIGN
  • ESTETYKA ROCKA
  • STRATEGIE TWÓRCZE W DZIAŁANIU
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH