AKTUALNE WYDARZENIA

W dniach 26-28 kwietnia 2017 roku w Katedrze Designu na Wydziale Komunikacji Socjologii i Kultury Białoruskiego Państwowego Uniwersytetu w Mińsku odbyła się I Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Praktyczna zatytułowana Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования. Jej współorganizatorami i uczestnikami byli pracownicy Zakładu Edukacji Wizualnej (prof. UwB, dr hab. szt. Marzanna Morozewicz, dr hab. Andrzej Kisielewski) oraz Zakładu Kulturoznawstwa (prof. UwB, dr hab. Katarzyna Citko, prof. UwB, dr hab. Krzysztof Arcimowicz, dr Ewa Kępa, dr Tomasz Adamski, dr Wojciech Siwak, mgr Mariola Wojtkiewicz) z nowopowołanego Międzywydziałowego Instytutu Kulturoznawstwa i Sztuki UwB.

Uczestnicy konferencji zaprezentowali wyniki swoich badań w formie otwartych wykładów, a także przeprowadzili warsztaty ze studentami kierunku Дизайн na uniwersytecie w Mińsku. W ramach konferencji odbyła się również wystawa fotografii pt. Martwe natury autorstwa dr hab. szt. Marzanny Morozewicz, prof. UwB. Dokumentacja działań praktycznych oraz teksty wystąpień uczestników tego międzynarodowego spotkania zostaną wkrótce opublikowane w wydawnictwie pokonferencyjnym przygotowywanym przez pracowników Katedry Designu Uniwersytetu w Mińsku.

Pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Designu BPU w Mińsku zostali zaproszeni do odwiedzenia naszego Uniwersytetu w przyszłym roku akademickim i uczestnictwa w międzynarodowej konferencji naukowo-praktycznej – tym razem przygotowywanej przez pracowników Zakładu Kulturoznawstwa Międzywydziałowego Instytutu Kulturoznawstwa i Sztuki UwB.

 

minsk1

Pracownicy Zakładu Kulturoznawstwa i Zakładu Edukacji Wizualnej MIKiS UwB w przerwie obrad.

 

Dr hab. Andrzej Kisielewski podczas wykładu otwartego pt. Obrazy w kulturze marketingu.

 

Otwarcie wystawy fotografii pt. Martwe natury autorstwa dr hab. szt. Marzanny Morozewicz, prof. UwB.

 

Studenci kierunku Дизайн podczas otwarcia wystawy fotografii pt. Martwe natury autorstwa dr hab. szt. Marzanny Morozewicz, prof. UwB.

 

Mgr Mariola Wojtkiewicz prowadząca warsztaty ze studentami kierunku Дизайн.

 

Dr hab. Andrzej Kisielewski i doc. Iwan Januszewicz Dziekan Wydziału Komunikacji Socjologii i Kultury BPU w Mińsku - podczas zakończenia konferencji.


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

           

T1

TURYSTYKA
KULTUROWA

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Międzywydziałowe Studia Kulturoznawcze posiadają w ofercie sześć specjalności - po trzy na każdy poziom kształcenia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie.

 

 

    

  50 / 50

            
 
 
50 TWARZY KULTUROZNAWSTWA
NA 50-LECIE WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO UWB

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników MIKiS


0192805701590

Glamour – magia czy mistyfikacja?
Dawny urok w nowym wymiarze

Alicja Kisielewska, Monika Kostaszuk-Romanowska, Anetta B. Strawińska (red.)

Przywołane w tytule pojęcie glamour stało się impulsem do naukowej refleksji dotyczącej - z naszej perspektywy – istotnego, aktualnego i wymagającego klasyfikacji zjawiska z zakresu współczesnej kultury. Termin glamour jest niejednoznaczny znaczeniowo. Virginia Postrel – amerykańska pisarka i dziennikarka, niekwestionowany autorytet w zakresie glamour – określa go mianem „tajemniczy”. (…) Maria Poprzecka, polska historyczka sztuki, termin glamour traktuje jako „niejasny” , ale przywołujący korowód takich obrazów jak: kaskada loków i sięgające nagich ramion rękawiczki Rity Hayworth, magnetyzujące spojrzenie Grety Garbo, satynowe suknie opinające ciało Ginger Rogers. Modelki prezentujące new look Diora, lodowate blondynki z filmów Hitchcocka. (…) Obecnie glamour utożsamiany jest najczęściej z kiczem, tandetą, podróbką, „przerysowaniem w złym stylu”, bezguściem czy sztucznością z sensie metaforycznym i dosłownym.

Do nabycia w Wydawnictwie UwB

 

 

  • DEUS EXPLICATUS
  • STRATEGIE TWÓRCZE W DZIAŁANIU
  • TWÓRCZY ODBIÓR SZTUKI
  • NOWE MEDIA W KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W XX WIEKU
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • DESIGN
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • REGION TOŻSAMOŚĆ EDUKACJA
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • MŁODZIEŻ KULTURA TOŻSAMOŚĆ
  • POGRANICZE
  • KINO FILM PSYCHOLOGIA
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • WSPÓŁCZESNE PROBLEMY KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • PAREZJA
  • ESTETYKA ROCKA
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • TRANSDYCYPLINARNE STUDIA O KULTURZE (I) EDUKACJI
  • ESTETYKA PRAGNIEŃ