AKTUALNE WYDARZENIA

obraz

„Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie…” – wykład otwarty o reportażu społecznym i reportażu śledczym

W dniu 21 maja 2018 r. (poniedziałek) o godz. 15.00 w auli Wydziału Filologicznego i Wydziału Historyczno-Socjologicznego (s. 94) odbędzie się wykład Pana Łukasza Kowalskiego, dziennikarza TVP, który realizuje program „Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie…”. Na wykład serdecznie zapraszamy wszystkich studentów zainteresowanych tematyką reportażu społecznego i reportażu śledczego.

Do kogo wykład jest kierowany jest kierowany?

Spotkanie jest dedykowane studentom kierunków dziennikarskich oraz specjalizacji związanych z mediami. Mogą w nim również wziąć udział studenci innych kierunków, którzy interesują się tematyką związaną z zaginięciami i poszukiwaniem osób. Wstęp na wykład jest bezpłatny.

Wykład będzie składał się z trzech części:

  1. 1. Autor programu opowie o zjawisku oraz specyfice zaginięć w naszym kraju, gdzie każdego roku policja przyjmuje ponad 20 tys. nowych zgłoszeń o zaginięciach. Zostaną pokazane dane statystyczne, które z roku na rok są coraz bardziej niepokojące. Omówione zostaną profile osób zaginionych. Wyjaśnione będzie kto, gdzie i w jakich okolicznościach najczęściej ginie oraz jakie są główne przyczyny zaginięć ludzi w Polsce, a także jaka jest rola mediów w poszukiwaniu zaginionych.
  2. 2. Omówione zostaną kulisach pracy dziennikarzy redakcji „Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie…” – jedynego, telewizyjnego programu w Polsce, który regularnie, od ponad 22 lat, zajmuje się problemem osób zaginionych. Będą przytoczone przykłady tajemniczych zaginięć, które mają często charakter kryminalny. Zostaną pokazane sprawy, które udało się wyjaśnić, a których finał okazał się dla wszystkich dużym zaskoczeniem.
  3. 3. Przyszłym adeptom sztuki dziennikarskiej będą przekazane wskazówki jak „mówić o zaginięciach”. Na wybranych historiach zaginięć i konkretnych reportażach, zostaną przybliżone metody pracy reporterów współpracujących z redakcją „KWKW”. Ponadto autor programu opowie m.in. o tym jak zbiera się i analizuje informacje, jak dociera się do świadków i jak chroni wrażliwe dane, jak wyglądają kwestie etyki zawodowej oraz odpowiedzialności dziennikarza za bohatera swojej opowieści.

Główny cel spotkania:

Spotkanie ze studentami ma na celu popularyzacje wiedzy na temat poszukiwań osób zaginionych w Polsce oraz działalności redakcji programu „Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie…”. Spotkanie ze studentami – przyszłymi dziennikarzami, będzie również dobrą okazja do tego, aby przekazać praktyczną wiedzę o tym, jak za pośrednictwem mediów można zaangażować się w poszukiwania osób zaginionych. Jak skutecznie zbierać, analizować i przekazywać informacje dalej.

Łukasz Kowalski 1


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

           

T1

TURYSTYKA
KULTUROWA

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Międzywydziałowe Studia Kulturoznawcze posiadają w ofercie sześć specjalności - po trzy na każdy poziom kształcenia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie.

 

 

    

  50 / 50

            
 
 
50 TWARZY KULTUROZNAWSTWA
NA 50-LECIE WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO UWB

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników MIKiS


0192805701590

Glamour – magia czy mistyfikacja?
Dawny urok w nowym wymiarze

Alicja Kisielewska, Monika Kostaszuk-Romanowska, Anetta B. Strawińska (red.)

Przywołane w tytule pojęcie glamour stało się impulsem do naukowej refleksji dotyczącej - z naszej perspektywy – istotnego, aktualnego i wymagającego klasyfikacji zjawiska z zakresu współczesnej kultury. Termin glamour jest niejednoznaczny znaczeniowo. Virginia Postrel – amerykańska pisarka i dziennikarka, niekwestionowany autorytet w zakresie glamour – określa go mianem „tajemniczy”. (…) Maria Poprzecka, polska historyczka sztuki, termin glamour traktuje jako „niejasny” , ale przywołujący korowód takich obrazów jak: kaskada loków i sięgające nagich ramion rękawiczki Rity Hayworth, magnetyzujące spojrzenie Grety Garbo, satynowe suknie opinające ciało Ginger Rogers. Modelki prezentujące new look Diora, lodowate blondynki z filmów Hitchcocka. (…) Obecnie glamour utożsamiany jest najczęściej z kiczem, tandetą, podróbką, „przerysowaniem w złym stylu”, bezguściem czy sztucznością z sensie metaforycznym i dosłownym.

Do nabycia w Wydawnictwie UwB

 

 

  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • Słowo w kulturze mediów
  • Przyszłość języka
  • Między powtórzeniem
  • Przyszłość tradycji
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • Sztuka i nie-sztuka
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • Mity, legendy i historia
  • ESTETYKA ROCKA
  • Film w twórczości Struga
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • DESIGN
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • DEUS EXPLICATUS
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH