obraz

„Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie…” – wykład otwarty o reportażu społecznym i reportażu śledczym

W dniu 21 maja 2018 r. (poniedziałek) o godz. 15.00 w auli Wydziału Filologicznego i Wydziału Historyczno-Socjologicznego (s. 94) odbędzie się wykład Pana Łukasza Kowalskiego, dziennikarza TVP, który realizuje program „Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie…”. Na wykład serdecznie zapraszamy wszystkich studentów zainteresowanych tematyką reportażu społecznego i reportażu śledczego.

Do kogo wykład jest kierowany jest kierowany?

Spotkanie jest dedykowane studentom kierunków dziennikarskich oraz specjalizacji związanych z mediami. Mogą w nim również wziąć udział studenci innych kierunków, którzy interesują się tematyką związaną z zaginięciami i poszukiwaniem osób. Wstęp na wykład jest bezpłatny.

Wykład będzie składał się z trzech części:

  1. 1. Autor programu opowie o zjawisku oraz specyfice zaginięć w naszym kraju, gdzie każdego roku policja przyjmuje ponad 20 tys. nowych zgłoszeń o zaginięciach. Zostaną pokazane dane statystyczne, które z roku na rok są coraz bardziej niepokojące. Omówione zostaną profile osób zaginionych. Wyjaśnione będzie kto, gdzie i w jakich okolicznościach najczęściej ginie oraz jakie są główne przyczyny zaginięć ludzi w Polsce, a także jaka jest rola mediów w poszukiwaniu zaginionych.
  2. 2. Omówione zostaną kulisach pracy dziennikarzy redakcji „Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie…” – jedynego, telewizyjnego programu w Polsce, który regularnie, od ponad 22 lat, zajmuje się problemem osób zaginionych. Będą przytoczone przykłady tajemniczych zaginięć, które mają często charakter kryminalny. Zostaną pokazane sprawy, które udało się wyjaśnić, a których finał okazał się dla wszystkich dużym zaskoczeniem.
  3. 3. Przyszłym adeptom sztuki dziennikarskiej będą przekazane wskazówki jak „mówić o zaginięciach”. Na wybranych historiach zaginięć i konkretnych reportażach, zostaną przybliżone metody pracy reporterów współpracujących z redakcją „KWKW”. Ponadto autor programu opowie m.in. o tym jak zbiera się i analizuje informacje, jak dociera się do świadków i jak chroni wrażliwe dane, jak wyglądają kwestie etyki zawodowej oraz odpowiedzialności dziennikarza za bohatera swojej opowieści.

Główny cel spotkania:

Spotkanie ze studentami ma na celu popularyzacje wiedzy na temat poszukiwań osób zaginionych w Polsce oraz działalności redakcji programu „Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie…”. Spotkanie ze studentami – przyszłymi dziennikarzami, będzie również dobrą okazja do tego, aby przekazać praktyczną wiedzę o tym, jak za pośrednictwem mediów można zaangażować się w poszukiwania osób zaginionych. Jak skutecznie zbierać, analizować i przekazywać informacje dalej.

Łukasz Kowalski 1


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Instytut Studiów Kulturowych posiada w ofercie pięć specjalności - dwie na studiach I stopnia i trzy na studiach II stopnia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników Instytutu Studiów Kulturowych

 

Karolina WierelWierel Publikacja1
Księga w nie-ludzkim świecie. Motyw Księgi w postapokaliptycznych przekazach literackich
i filmowych przełomu XX i XXI wieku
(…) osią książki, głównym wektorem zawartych w niej rozważań i analiz, jest motyw Księgi, różne formy jego obecności, w różnych postaciach, w utworach badanego nurtu. Śledząc ten watek autorka przekonująco dowodzi zaskakującej żywotności motywu, który w świecie nowych mediów mógłby wydawać się anachroniczny, tymczasem okazuje się zwornikiem wielu ważnych treści „wyobraźni postapokaliptycznej”, wehikułem zdolnym do przenoszenia do świata „po końcu” tradycyjnych struktur poznania i otwartym na takie ich przekształcenia, by odpowiadały na wyzwania radykalnie nowych doświadczeń (…).
(Z recenzji prof. dr. hab. Grzegorza Godlewskiego Instytut Kultury Polskiej, UW)

 


Olchanowski Publikacja1

Tomasz Olchanowski
Kultura ponowoczesna w perspektywach antropologii politeistycznej
Termin antropologii politeistycznej zrodził się oczywiście wraz z lekturą pism Hillmana, jak też dzięki wizjom greckich filozofów przedsokratejskich, wizjom Platona, neoplatoników, także tych, których zwiemy neoplatonikami renesansowymi. Antropologia politeistyczna więcej zawdzięcza wielkiej literaturze niż poglądom skostniałych akademików. Scala to, co zostało rozdzielone, jednocześnie zostawiając temu, co scala, autonomię. Scala filozofię z psychologią, pedagogikę z kulturoznawstwem czy twórczość artystyczną z socjologią. Pedagog czy psycholog nie może być tylko i wyłącznie człowiekiem nauki, obojętnie czy teoretykiem, czy praktykiem, lecz również powinien każdego dnia odkrywać w sobie duszę artysty. Inaczej skostnieje, a wtedy nieustannie powtarzać będzie te same błędy, które przed nim popełnili inni.


 

  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • Słowo w kulturze mediów
  • Przyszłość języka
  • Między powtórzeniem
  • Przyszłość tradycji
  • dr Karolina Wierel
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • Sztuka i nie-sztuka
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • Mity, legendy i historia
  • ESTETYKA ROCKA
  • Film w twórczości Struga
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • DESIGN
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • DEUS EXPLICATUS
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH