AKTUALNE WYDARZENIA

Zapraszamy serdecznie na wykład Ireny Popiashvili Od Pirosmaniego do Bassianiego, który odbędzie się w najbliższy piątek, 25 maja o godz. 18.00, w Galerii Arsenał przy ul. A. Mickiewicza 2. Podczas spotkania Irena Popiashvili zaprezentuje twórczość młodych artystów gruzińskich i przeanalizuje, jak zmieniła się koncepcja rozrywki od czasów malarstwa Niko Pirosmaniego do współczesnej sceny muzyki elektronicznej w Tbilisi.

Artyści gruzińscy XXI wieku niemal całkowicie zerwali z lokalną tradycją. Poszukują odniesień kulturowych i wizualnych we współczesnej popkulturze. Ich edukacja wizualna odbywa się za pośrednictwem Internetu, ekranu komputera, poprzez dostęp do informacji spoza granic Gruzji i odkrywanie innych sposobów tworzenia. Dla nich wszystko jest dostępne od ręki, na ekranie, bez ewolucji czasu, o której mówi się w historii sztuki, bez podążania za tradycyjnymi kanonami piękna i brzydoty. Ten przełom niekoniecznie ma charakter pokoleniowy, bardziej chodzi o zmianę edukacyjną, o czerpanie z praktyki. Pokolenie XXI wieku sięga po to, co jest. Łączy fragmenty lokalnej kultury wizualnej z różnorodnością kulturowych inspiracji wyniesionych z rzeczywistych i wirtualnych podróży po całym świecie.

Irena Popiashvili – założycielka i dziekan Szkoły Sztuk Wizualnych, Architektury i Designu na Wolnym Uniwersytecie w Tbilisi. Kuratorka i galerzystka, która po prawie 20 latach spędzonych w Nowym Jorku wróciła do Tbilisi, żeby wykorzystać swoje doświadczenie w świecie sztuki i wykształcić nowe pokolenie artystów.

logo


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

  • Godziny rektorskie

    Szanowni Studenci Kulturoznawstwa Na wniosek Rektora prof. dr hab. Roberta Ciboowskiego W dniu...

  • Szkolenie biblioteczne

    Uwaga Studenci I roku I i II stopnia kulturoznawstwa!!!   Informujemy, że szkolenie biblioteczne odbędzie...

  • Uwaga II rok I stopnia spec. RiPR

    Zajęcia z teorii i historii public relations dr. A. Kondeja z dnia 12.10.2018 r zostają...

  • Uwaga I rok I stopnia

    Spotkanie grupy międzywydziałowej  1 rok I stopnia  st. stacjonarnych z języka rosyjskiego...

  • Zapisy

    ZAPISY NA PRZEDMIOTY DO WYBORU ORAZ NA SEMINARIUM LICENCJACKIE I MAGISTERSKIE ODBĘDĄ SIĘ PRZEZ...

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

           

T1

TURYSTYKA
KULTUROWA

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Międzywydziałowe Studia Kulturoznawcze posiadają w ofercie sześć specjalności - po trzy na każdy poziom kształcenia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie.

 

 

    

  50 / 50

            
 
 
50 TWARZY KULTUROZNAWSTWA
NA 50-LECIE WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO UWB

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników MIKiS


0192805701590

Glamour – magia czy mistyfikacja?
Dawny urok w nowym wymiarze

Alicja Kisielewska, Monika Kostaszuk-Romanowska, Anetta B. Strawińska (red.)

Przywołane w tytule pojęcie glamour stało się impulsem do naukowej refleksji dotyczącej - z naszej perspektywy – istotnego, aktualnego i wymagającego klasyfikacji zjawiska z zakresu współczesnej kultury. Termin glamour jest niejednoznaczny znaczeniowo. Virginia Postrel – amerykańska pisarka i dziennikarka, niekwestionowany autorytet w zakresie glamour – określa go mianem „tajemniczy”. (…) Maria Poprzecka, polska historyczka sztuki, termin glamour traktuje jako „niejasny” , ale przywołujący korowód takich obrazów jak: kaskada loków i sięgające nagich ramion rękawiczki Rity Hayworth, magnetyzujące spojrzenie Grety Garbo, satynowe suknie opinające ciało Ginger Rogers. Modelki prezentujące new look Diora, lodowate blondynki z filmów Hitchcocka. (…) Obecnie glamour utożsamiany jest najczęściej z kiczem, tandetą, podróbką, „przerysowaniem w złym stylu”, bezguściem czy sztucznością z sensie metaforycznym i dosłownym.

Do nabycia w Wydawnictwie UwB

 

 

  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • Słowo w kulturze mediów
  • Przyszłość języka
  • Między powtórzeniem
  • Przyszłość tradycji
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • Sztuka i nie-sztuka
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • Mity, legendy i historia
  • ESTETYKA ROCKA
  • Film w twórczości Struga
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • DESIGN
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • DEUS EXPLICATUS
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH