AKTUALNE WYDARZENIA

Chcesz lepiej przygotować się do wejścia na rynek pracy? 

Ruszyła rekrutacja w kolejnej turze projektu „Kuźnie Kompetencji studentów Uniwersytetu w Białymstoku”. Uczelnia przygotowała swoim studentom wysokiej klasy certyfikowane szkolenia i warsztaty. Żacy będą też realizować prace projektowe pod okiem pracodawców. Udział w projekcie jest bezpłatny – na jego realizację uniwersytet zdobył dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

W mojej ocenie szczególnie wartościowe były zajęcia realizowane u pracodawców – relacjonuje Justyna Bauer, studentka pedagogiki na UwB, która wzięła udział w pierwszej turze projektu. – Razem z czterema innymi studentami z mojego wydziału odbywaliśmy je w przedszkolu montessoriańskim w Białymstoku. Znaliśmy tę metodę z zajęć na studiach, ale były to tylko podstawowe informacje. Dzięki udziałowi w projekcie mogliśmy przyjrzeć się z bliska, jak system opracowany przez Marię Montessori wykorzystuje się w pracy z dziećmi. Pisaliśmy też scenariusze takich zajęć. Przekonałam się, że to fantastyczna metoda i jeśli będę miała okazję stosować ją w przyszłości w pracy z najmłodszymi, na pewno to zrobię.   

Zdaniem Anety Garlickiej, studentki kryminologii, bardzo przydatne były zajęcia rozwijające kompetencje miękkie – z efektywnej komunikacji i negocjacji, zarządzania projektami czy z zakresu design thinking.

W ramach projektu mieliśmy kurs językowy i zdaliśmy egzamin TELC. Uczestniczyłam także w pracach projektowych: miałam szansę poznać od kuchni zawód detektywa i sprawdzić swoje predyspozycje, m.in. poprzez udział w obserwacjach czy przeprowadzenie wywiadu. Projekt idealnie nadaje się dla osób, które nie są pewne swojej zawodowej przyszłości i chcą poszerzyć horyzonty – dodaje Aneta Garlicka.

Rekrutacja na tegoroczne zajęcia potrwa do 7 grudnia. Zapisy odbywają się za pośrednictwem ankiety elektronicznej, dostępnej na stronie projektu pod adresem http://www.kuznia.uwb.edu.pl. Tam też można znaleźć szczegółowe informacje o zasadach uczestnictwa w projekcie i zajęciach oferowanych studentom poszczególnych wydziałów.

Chcemy zapewnić naszym absolwentom jak najlepszy start na rynku pracy – mówi dr hab. Mariusz Popławski, prof. UwB, prorektor ds. rozwoju i współpracy międzynarodowej UwB. – To dlatego w projekcie mogą wziąć udział studenci, którzy w tym roku kończą u nas studia licencjackie bądź magisterskie. Im takie wsparcie jest szczególnie potrzebne. 

Projekt potrwa w sumie 3 lata. Łącznie może w nim wziąć udział ok. 1200 żaków z siedmiu wydziałów Uniwersytetu w Białymstoku. Na realizację projektu uczelnia dostała ponad 6 mln zł z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, w konkursie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Na zdjęciach: zajęcia u pracodawcy – grupa z Wydziału Matematyki i Informatyki w firmie ZETO; zajęcia warsztatowe z kompetencji miękkich; plakaty rekrutacyjne


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

           

T1

TURYSTYKA
KULTUROWA

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Międzywydziałowe Studia Kulturoznawcze posiadają w ofercie sześć specjalności - po trzy na każdy poziom kształcenia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie.

 

 

    

  50 / 50

            
 
 
50 TWARZY KULTUROZNAWSTWA
NA 50-LECIE WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO UWB

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników MIKiS


0192805701590

Glamour – magia czy mistyfikacja?
Dawny urok w nowym wymiarze

Alicja Kisielewska, Monika Kostaszuk-Romanowska, Anetta B. Strawińska (red.)

Przywołane w tytule pojęcie glamour stało się impulsem do naukowej refleksji dotyczącej - z naszej perspektywy – istotnego, aktualnego i wymagającego klasyfikacji zjawiska z zakresu współczesnej kultury. Termin glamour jest niejednoznaczny znaczeniowo. Virginia Postrel – amerykańska pisarka i dziennikarka, niekwestionowany autorytet w zakresie glamour – określa go mianem „tajemniczy”. (…) Maria Poprzecka, polska historyczka sztuki, termin glamour traktuje jako „niejasny” , ale przywołujący korowód takich obrazów jak: kaskada loków i sięgające nagich ramion rękawiczki Rity Hayworth, magnetyzujące spojrzenie Grety Garbo, satynowe suknie opinające ciało Ginger Rogers. Modelki prezentujące new look Diora, lodowate blondynki z filmów Hitchcocka. (…) Obecnie glamour utożsamiany jest najczęściej z kiczem, tandetą, podróbką, „przerysowaniem w złym stylu”, bezguściem czy sztucznością z sensie metaforycznym i dosłownym.

Do nabycia w Wydawnictwie UwB

 

 

  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • Słowo w kulturze mediów
  • Przyszłość języka
  • Między powtórzeniem
  • Przyszłość tradycji
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • Sztuka i nie-sztuka
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • Mity, legendy i historia
  • ESTETYKA ROCKA
  • Film w twórczości Struga
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • DESIGN
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • DEUS EXPLICATUS
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH