AKTUALNE WYDARZENIA

IMG 1402a
 
Za nami już piąta edycja II Etapu Olimpiady Wiedzy o Mediach, której organizatorem w województwie podlaskim jest Międzywydziałowy Instytut Kulturoznawstwa i Sztuki. Gratulujemy wszystkim uczestnikom tegorocznej edycji, opiekunom i nauczycielom przygotowującym młodzież do tegorocznego, niezwykle trudnego, Etapu.
 
W szczególności chcielibyśmy pogratulować dziesięciu laureatom zaklasyfikowanym do Etapu Centralnego odbywającego się w Warszawie. Wśród tej dziesiątki znajduje się pięć pierwszych osób, które prócz walki o główną nagrodę otrzymały staże w białostockich instytucjach medialnych: TVP Białystok, Kurierze Porannym, Wyborczej i Radiu Białystok.
Zachęcamy do obejrzenia krótkiej fotorelacji z Olimpiady. Umieszczamy również wyniki Etapu Okręgowego.
 

Dziesięć pierwszych osób przechodzi do Etapu Centralnego, który odbędzie się w marcu 2019 w Warszawie.

LP

NAZWISKO I IMIĘ

PKT

MIEJSCE

1

Sidor Bartłomiej

25

1

2

Kruszewski Jakub

23

2

3

Urbanowicz Ewa

20

3

4

Malecka Kamila

19

4

5

Metelski Krzysztof Piotr

18

5

6

Grzybowski  Jacek

18

6

7

Grądzki Mateusz

18

7

8

Okurowska Karolina

17

8

9

Kisiel Dawid

17

9

10

Grusza Piotr

17

10

11

Bergiel Magdalena

17

11

12

Bałdowski Bartłomiej

17

12

13

Zielenkiewicz Joanna

17

13

14

Marciszko Gabriela

17

14

15

Paszko Anna Katarzyna

17

15

16

Łukaszewicz Marcin

17

16

17

Białous Anna

16

17

18

Kamińska Daria

15

18

19

Choiński Tomasz

15

19

20

Klepacki Paweł

15

20

21

Kulikowska Natalia

15

21

22

Nikitiuk Anna

15

22

23

Kurajew Kamil

15

23

24

Białous Adam

15

24

25

Stypułkowska Sylwia

14

25

26

Kubicki Konrad

14

26

27

Zagdański Juliusz

13

27

28

Kozłowski Jakub

13

28

29

Sulewski Mateusz

13

29

30

Ponikwicki Mateusz

12

30

31

Sulik Edyta

11

31

32

Kudaszewicz Marcin

11

32

33

Lutostański Radosław

11

33

34

Pigiel Paweł

11

34

35

Szczesiul Justyna

11

35

36

Niedźwiecki Patryk

10

36

37

Uściłko Aleksandra

10

37

38

Radłowski Jakub

10

38

39

Prokopczyk Patrycja

8

39

40

Rutkowska Julia

7

40


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Instytut Studiów Kulturowych posiada w ofercie pięć specjalności - dwie na studiach I stopnia i trzy na studiach II stopnia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie.

 

 

    

  50 / 50

            
 
 
50 TWARZY KULTUROZNAWSTWA
NA 50-LECIE WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO UWB

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników MIKiS


0192805701590

Glamour – magia czy mistyfikacja?
Dawny urok w nowym wymiarze

Alicja Kisielewska, Monika Kostaszuk-Romanowska, Anetta B. Strawińska (red.)

Przywołane w tytule pojęcie glamour stało się impulsem do naukowej refleksji dotyczącej - z naszej perspektywy – istotnego, aktualnego i wymagającego klasyfikacji zjawiska z zakresu współczesnej kultury. Termin glamour jest niejednoznaczny znaczeniowo. Virginia Postrel – amerykańska pisarka i dziennikarka, niekwestionowany autorytet w zakresie glamour – określa go mianem „tajemniczy”. (…) Maria Poprzecka, polska historyczka sztuki, termin glamour traktuje jako „niejasny” , ale przywołujący korowód takich obrazów jak: kaskada loków i sięgające nagich ramion rękawiczki Rity Hayworth, magnetyzujące spojrzenie Grety Garbo, satynowe suknie opinające ciało Ginger Rogers. Modelki prezentujące new look Diora, lodowate blondynki z filmów Hitchcocka. (…) Obecnie glamour utożsamiany jest najczęściej z kiczem, tandetą, podróbką, „przerysowaniem w złym stylu”, bezguściem czy sztucznością z sensie metaforycznym i dosłownym.

Do nabycia w Wydawnictwie UwB

 

 

  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • Słowo w kulturze mediów
  • Przyszłość języka
  • Między powtórzeniem
  • Przyszłość tradycji
  • dr Karolina Wierel
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • Sztuka i nie-sztuka
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • Mity, legendy i historia
  • ESTETYKA ROCKA
  • Film w twórczości Struga
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • DESIGN
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • DEUS EXPLICATUS
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH