AKTUALNE WYDARZENIA

Dnia 15 i 16 marca 2019 roku na Uniwersytecie Warszawskim odbył się centralny etap Olimpiady Wiedzy o Mediach w którym udział wzięło ponad 150 uczniów z całej Polski. Dziesięciu laureatów podlaskiego etapu okręgowego z dużymi nadziejami wsiadało do pociągu na remontowanym białostockim dworcu.

Po dotarciu na Uniwersytet i zarejestrowaniu wszystkich uczestników, odbył się etap pisemny. Test w tym roku nie był łatwy, a mimo to, aż czterem naszym olimpijczykom udało się przejść do najlepszej 48 i otrzymać tytuł laureata, co wiąże się z otrzymaniem indeksu na wybraną Uczelnię. Byli to: Bartłomiej Sidor ( I L.O. w Białymstoku), Mateusz Grądzki (I.L.O. w Łomży), Dawid Kisiel (L.O. w Sokółce) oraz Jakub Kruszewski (VI L.O. w Białymstoku). Ponadto dwóch naszych uczestników, ze względu na wysoką liczbę punktów z testu, przeszło do najlepszej w Polsce dwunastki i wzięło udział w quizie „Jeden z dwunastu”. Tam również nasza reprezentacja poradziła sobie bardzo dobrze, bo Mateusz Grądzki, odpowiadając niemal bezbłędnie zajął trzecie miejsce, co jest ogromnym sukcesem!

Warto też wspomnieć o tym, że niezastąpiona Pani Małgosia Kułakowska z L.O w Sokółce otrzymała drugą nagrodę za przygotowanie największej ilości uczestników do II etapu Olimpiady.

Obok zmagań z wiedzą o mediach wszyscy uczestnicy Olimpiady wzięli udział w arcyciekawym spotkaniu z Anitą Werner, która opowiadała o swojej pracy, a także odpowiadała na pytania młodych adeptów sztuki dziennikarskiej. Mieliśmy też możliwość zwiedzenia gmachu Telewizji Polskiej, gdzie zobaczyliśmy między innymi jak nagrywa się program „Jaka to melodia” czy „Pytanie na śniadanie”.

Gratulujemy wszystkim uczestniczkom etapu centralnego. Sam udział w ogólnopolskim etapie centralnym był dużym sukcesem, a co dopiero tak wysokie miejsca w ogólnopolskiej klasyfikacji!

Do zobaczenia w przyszłorocznej edycji!

 

 


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Instytut Studiów Kulturowych posiada w ofercie pięć specjalności - dwie na studiach I stopnia i trzy na studiach II stopnia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie.

 

 

    

  50 / 50

            
 
 
50 TWARZY KULTUROZNAWSTWA
NA 50-LECIE WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO UWB

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników MIKiS


0192805701590

Glamour – magia czy mistyfikacja?
Dawny urok w nowym wymiarze

Alicja Kisielewska, Monika Kostaszuk-Romanowska, Anetta B. Strawińska (red.)

Przywołane w tytule pojęcie glamour stało się impulsem do naukowej refleksji dotyczącej - z naszej perspektywy – istotnego, aktualnego i wymagającego klasyfikacji zjawiska z zakresu współczesnej kultury. Termin glamour jest niejednoznaczny znaczeniowo. Virginia Postrel – amerykańska pisarka i dziennikarka, niekwestionowany autorytet w zakresie glamour – określa go mianem „tajemniczy”. (…) Maria Poprzecka, polska historyczka sztuki, termin glamour traktuje jako „niejasny” , ale przywołujący korowód takich obrazów jak: kaskada loków i sięgające nagich ramion rękawiczki Rity Hayworth, magnetyzujące spojrzenie Grety Garbo, satynowe suknie opinające ciało Ginger Rogers. Modelki prezentujące new look Diora, lodowate blondynki z filmów Hitchcocka. (…) Obecnie glamour utożsamiany jest najczęściej z kiczem, tandetą, podróbką, „przerysowaniem w złym stylu”, bezguściem czy sztucznością z sensie metaforycznym i dosłownym.

Do nabycia w Wydawnictwie UwB

 

 

  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • Słowo w kulturze mediów
  • Przyszłość języka
  • Między powtórzeniem
  • Przyszłość tradycji
  • dr Karolina Wierel
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • Sztuka i nie-sztuka
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • Mity, legendy i historia
  • ESTETYKA ROCKA
  • Film w twórczości Struga
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • DESIGN
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • DEUS EXPLICATUS
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH