AKTUALNE WYDARZENIA

Od 20-31 maja 2019 na korytarzu i półpiętrze Wydziału Filologicznego UwB można oglądać wystawę studenta III roku kulturoznawstwa Tomasza Dziemiańczuka pod tytułem „Bez słów”. Autorską ekspozycję tworzą prace z ostatnich lat stanowiące przegląd różnych technik i tematów, od abstrakcji, przez akwarelowe pejzaże, grafiki komputerowe, na portretach kończąc. Wystawa swoim tytułem i tematyką nawiązuje do filmu o autorze pt,: „Człowiek który niewiele mówi” nakręconego przez kolegów ze studiów Pana Tomasza, a który z kolei stał się inspiracją do stworzenia owej ekspozycji promującej młodego, zdolnego twórcę i naszego studenta.


Przy organizacji wydarzenia w ramach Dni Nauki i Sztuki na Wydziale Filologicznym poza autorem pracowali Barbara i Jakub Januszowie z Koła Kulturoznawców oraz dr Karolina Wierel z MIKiS.
Jeżeli są wśród studentów inne ukryte talenty, zachęcamy do ich ujawniania, czego konsekwencja mogą być kolejne wydarzenia promujące młodych twórców i naszych studentów.


O autorze:
Tomasz Dziemiańczuk (ur. 29 września 1997 w Białymstoku) – student kulturoznawstwa UwB.
Samego siebie określa mianem „twórcy” – zajmuje się malarstwem, grafiką, produkcją muzyczną, okazjonalnie fotografią i poezją.
Początkowo malował głównie akwarelowe pejzaże, a fascynacja światłem i kolorem niedawno doprowadziła go do tworzenia abstrakcyjnych obrazów, dla których punktem wyjścia są emocje. Jak sam mówi, jego relacja z malarstwem nie jest jeszcze do końca zdefiniowana i jak na razie uważa ją za „mistyczną”.
Potrzeba tworzenia istniała w nim od najmłodszych lat. Za dziecka realizował ją nałogowo wznosząc konstrukcje z klocków i tworząc abstrakcyjne „obrazy” w programach graficznych. W wieku 12 lat zainteresował się fotografią, co poskutkowało uczęszczaniem na zajęcia prowadzone w Młodzieżowym Domu Kultury.
Do chwycenia za pędzel zainspirował go pewien obejrzany pod koniec gimnazjum film, czego następstwem była edukacja w VII LO w Białymstoku na nieistniejącym już profilu sztuk pięknych. Muzyką i poezją zainteresował się dopiero na początku studiów.
Na pytanie dlaczego tworzy odpowiada cytatem z T. Gautiera: „Mija wszystko – sztuka wieczysta jedynie. Posąg trwa, choć miasto przeminie”.

 

 


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Instytut Studiów Kulturowych posiada w ofercie pięć specjalności - dwie na studiach I stopnia i trzy na studiach II stopnia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie.

 

 

    

  50 / 50

            
 
 
50 TWARZY KULTUROZNAWSTWA
NA 50-LECIE WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO UWB

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników MIKiS


0192805701590

Glamour – magia czy mistyfikacja?
Dawny urok w nowym wymiarze

Alicja Kisielewska, Monika Kostaszuk-Romanowska, Anetta B. Strawińska (red.)

Przywołane w tytule pojęcie glamour stało się impulsem do naukowej refleksji dotyczącej - z naszej perspektywy – istotnego, aktualnego i wymagającego klasyfikacji zjawiska z zakresu współczesnej kultury. Termin glamour jest niejednoznaczny znaczeniowo. Virginia Postrel – amerykańska pisarka i dziennikarka, niekwestionowany autorytet w zakresie glamour – określa go mianem „tajemniczy”. (…) Maria Poprzecka, polska historyczka sztuki, termin glamour traktuje jako „niejasny” , ale przywołujący korowód takich obrazów jak: kaskada loków i sięgające nagich ramion rękawiczki Rity Hayworth, magnetyzujące spojrzenie Grety Garbo, satynowe suknie opinające ciało Ginger Rogers. Modelki prezentujące new look Diora, lodowate blondynki z filmów Hitchcocka. (…) Obecnie glamour utożsamiany jest najczęściej z kiczem, tandetą, podróbką, „przerysowaniem w złym stylu”, bezguściem czy sztucznością z sensie metaforycznym i dosłownym.

Do nabycia w Wydawnictwie UwB

 

 

  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • Słowo w kulturze mediów
  • Przyszłość języka
  • Między powtórzeniem
  • Przyszłość tradycji
  • dr Karolina Wierel
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • Sztuka i nie-sztuka
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • Mity, legendy i historia
  • ESTETYKA ROCKA
  • Film w twórczości Struga
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • DESIGN
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • DEUS EXPLICATUS
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH