AKTUALNE WYDARZENIA

 

CompanyLogo.ashx

LSD 9.0. Chcesz zostać dziennikarzem? Zapisz się już teraz:

https://polskapress.pl/pl/biuro-prasowe/komunikaty-prasowe/ruszyla-letnia-szkola-dziennikarstwa-instytutu


Termin rozpoczęcia dziewiątej edycji Letniej Szkoły Dziennikarstwa zbliża się nieubłaganie. Organizatorem przedsięwzięcia jest Kurier Poranny i Gazeta Współczesna. Zgłoszenia przyjmujemy do 12 czerwca. LSD jest dla tych, którzy swoją przyszłość chcą związać z zawodem dziennikarza. Warsztaty trwają ponad miesiąc, a uczestnicy będą mogli w tym czasie publikować swoje artykuły na łamach dwóch największych gazet regionalnych w województwie podlaskim. W tym roku tematem wakacyjnych zajęć będzie dziennikarstwo multimedialne i internetowej. Uczestnicy przejdą szkolenia m.in. z podstaw dziennikarstwa czy fotografii prasowej, ale też pozycjonowania materiałów dziennikarskich w Internecie, korzystania z narzędzi internetowych, przygotowania dziennikarskiego materiału filmowego i jego montażu, czy pracy w studio filmowym. Kurs jest bezpłatny, ale liczba miejsc ograniczona.


- W tym roku będzie mnie teorii, za to bardzo dużo praktyki, czyli skaczemy na głęboką wodę. Letnia Szkoła Dziennikarstwa to nie tylko okazja do nauczenia się nowych rzeczy, ale też interesująca przygoda i wyzwanie. To także okazja do poznania ciekawych osób i nawiązania nowych znajomości. Na takim kursie można zobaczyć różnicę między wyobrażeniami o zawodzie dziennikarza a rzeczywistością. A to na pewno pomoże w wyborze przyszłej drogi zawodowej – zachęca do udziału Jarosław Jabłoński, redaktor naczelny Gazety Współczesnej i Kuriera Porannego. – Dodam tylko, że wielu uczestników po zakończeniu kursu będzie miało szansę na współpracę z naszą redakcją.


Zajęcia będą trwały ponad miesiąc. Startujemy 1 lipca.
- Do kogo je kierujemy? Głównie do studentów i absolwentów studiów humanistycznych, ale jeżeli ktoś chce
zmienić swój zawód, to też nie ma przeszkód, by wziął udział w tym przedsięwzięciu, które organizujemy od 2009
roku – dodaje Jarosław Jabłoński.
Jak dostać się do LSD? Wystarczy złożyć swoje CV przez nasze strony internetowe: poranny.pl, wspolczesna.pl
lub nasz fanpage na Facebooku. Na zgłoszenia czekamy do 12 czerwca 2018 roku. Szczegółowych informacji
udzielamy pod numerem telefonu 695 119 726. (red)

 


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Instytut Studiów Kulturowych posiada w ofercie pięć specjalności - dwie na studiach I stopnia i trzy na studiach II stopnia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie.

 

 

    

  50 / 50

            
 
 
50 TWARZY KULTUROZNAWSTWA
NA 50-LECIE WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO UWB

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników MIKiS


0192805701590

Glamour – magia czy mistyfikacja?
Dawny urok w nowym wymiarze

Alicja Kisielewska, Monika Kostaszuk-Romanowska, Anetta B. Strawińska (red.)

Przywołane w tytule pojęcie glamour stało się impulsem do naukowej refleksji dotyczącej - z naszej perspektywy – istotnego, aktualnego i wymagającego klasyfikacji zjawiska z zakresu współczesnej kultury. Termin glamour jest niejednoznaczny znaczeniowo. Virginia Postrel – amerykańska pisarka i dziennikarka, niekwestionowany autorytet w zakresie glamour – określa go mianem „tajemniczy”. (…) Maria Poprzecka, polska historyczka sztuki, termin glamour traktuje jako „niejasny” , ale przywołujący korowód takich obrazów jak: kaskada loków i sięgające nagich ramion rękawiczki Rity Hayworth, magnetyzujące spojrzenie Grety Garbo, satynowe suknie opinające ciało Ginger Rogers. Modelki prezentujące new look Diora, lodowate blondynki z filmów Hitchcocka. (…) Obecnie glamour utożsamiany jest najczęściej z kiczem, tandetą, podróbką, „przerysowaniem w złym stylu”, bezguściem czy sztucznością z sensie metaforycznym i dosłownym.

Do nabycia w Wydawnictwie UwB

 

 

  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • Słowo w kulturze mediów
  • Przyszłość języka
  • Między powtórzeniem
  • Przyszłość tradycji
  • dr Karolina Wierel
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • Sztuka i nie-sztuka
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • Mity, legendy i historia
  • ESTETYKA ROCKA
  • Film w twórczości Struga
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • DESIGN
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • DEUS EXPLICATUS
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH