Zachęcamy wszystkich pracowników i studentów do śledzenia głównej strony Uniwersytetu w Białymstoku, na której znajdują się aktualne informacje i rozporządzenia dotyczące funkcjonowania UwB.

AKTUALNE WYDARZENIA

Dnia 15 i 16 marca 2019 roku na Uniwersytecie Warszawskim odbył się centralny etap Olimpiady Wiedzy o Mediach w którym udział wzięło ponad 150 uczniów z całej Polski. Dziesięciu laureatów podlaskiego etapu okręgowego z dużymi nadziejami wsiadało do pociągu na remontowanym białostockim dworcu.

Po dotarciu na Uniwersytet i zarejestrowaniu wszystkich uczestników, odbył się etap pisemny. Test w tym roku nie był łatwy, a mimo to, aż czterem naszym olimpijczykom udało się przejść do najlepszej 48 i otrzymać tytuł laureata, co wiąże się z otrzymaniem indeksu na wybraną Uczelnię. Byli to: Bartłomiej Sidor ( I L.O. w Białymstoku), Mateusz Grądzki (I.L.O. w Łomży), Dawid Kisiel (L.O. w Sokółce) oraz Jakub Kruszewski (VI L.O. w Białymstoku). Ponadto dwóch naszych uczestników, ze względu na wysoką liczbę punktów z testu, przeszło do najlepszej w Polsce dwunastki i wzięło udział w quizie „Jeden z dwunastu”. Tam również nasza reprezentacja poradziła sobie bardzo dobrze, bo Mateusz Grądzki, odpowiadając niemal bezbłędnie zajął trzecie miejsce, co jest ogromnym sukcesem!

Warto też wspomnieć o tym, że niezastąpiona Pani Małgosia Kułakowska z L.O w Sokółce otrzymała drugą nagrodę za przygotowanie największej ilości uczestników do II etapu Olimpiady.

Obok zmagań z wiedzą o mediach wszyscy uczestnicy Olimpiady wzięli udział w arcyciekawym spotkaniu z Anitą Werner, która opowiadała o swojej pracy, a także odpowiadała na pytania młodych adeptów sztuki dziennikarskiej. Mieliśmy też możliwość zwiedzenia gmachu Telewizji Polskiej, gdzie zobaczyliśmy między innymi jak nagrywa się program „Jaka to melodia” czy „Pytanie na śniadanie”.

Gratulujemy wszystkim uczestniczkom etapu centralnego. Sam udział w ogólnopolskim etapie centralnym był dużym sukcesem, a co dopiero tak wysokie miejsca w ogólnopolskiej klasyfikacji!

Do zobaczenia w przyszłorocznej edycji!

 

 


 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Instytut Studiów Kulturowych posiada w ofercie pięć specjalności - dwie na studiach I stopnia i trzy na studiach II stopnia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie