AKTUALNE WYDARZENIA

teatr

20 czerwca ruszy kolejny nabór na unikatowe, dwuletnie studia podyplomowe Pedagogika Teatru. Zgłoszenia na studia w roku akademickim 2016/2017 przyjmowane będą do 14 września.



Studia skierowane są do absolwentów studiów magisterskich – humanistycznych i artystycznych – z różnych grup wiekowych i społecznych. Do słuchaczy Pedagogiki Teatru należą artyści, nauczyciele, pracownicy teatrów, animatorzy kultury, którzy w swojej pracy zawodowej: prowadzą grupy teatralne, planują zajmować się edukacją w szkołach, teatrach, ośrodkach kultury, warsztatach terapii zajęciowej, domach pomocy społecznej, organizacjach pozarządowych, tworzą lub chcą realizować autorskie programy edukacyjne i animacyjne.

Absolwenci Pedagogiki Teatru mogą znaleźć zatrudnienie w domach kultury, szkołach, zakładać organizacje pozarządowe, działać w obszarze teatru offowego, a także w rozmaitych instytucjach kulturalnych, które coraz częściej otwierają się na działania z obszaru edukacji teatralnej.

Bogaty program zajęć kształtują wybitni prowadzący, wywodzący się z różnych ośrodków akademickich, np. Uniwersytetu Jagiellońskiego (prof. Dariusz Kosiński), Uniwersytetu Warszawskiego (dr Zofia Dworakowska, dr Ewelina Godlewska-Byliniak) Akademii Teatralnej (Lech Śliwonik, Edward Wojtaszek). Są wśród nich znani praktycy: Teatr Chorea, Grupa Studnia O., Stowarzyszenie Pedagogów Teatru, Stowarzyszenie Praktyków Dramy „Stop-klatka”, Justyna Sobczyk, Bogumiła Stachurska czy Wojtek Ziemilski.
_________________________

Zgłoszenia na studia przyjmowane są do 14 września. Rozmowy kwalifikacyjne odbędą się 16 i 17 września 2016. Liczba miejsc ograniczona.

Pierwsze zajęcia ruszą w październiku - zjazdy odbywać się będą co 2 tygodnie, w soboty i niedziele (terminarz zajęć na rok akademicki 2016/2017 zostanie podany w miesiącach letnich). Całe studia trwają dwa lata (4 semestry), a ich koszt to 1200 zł za semestr, 4800 zł za całe studia.


Więcej informacji na  Facebooku


Kontakt: Instytut Kultury Polskiej UW, tel.: 22 55 24 505, 22 55 20 884, e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

           

T1

TURYSTYKA
KULTUROWA

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Międzywydziałowe Studia Kulturoznawcze posiadają w ofercie sześć specjalności - po trzy na każdy poziom kształcenia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie.

 

 

    

  50 / 50

            
 
 
50 TWARZY KULTUROZNAWSTWA
NA 50-LECIE WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO UWB

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników MIKiS


0192805701590

Glamour – magia czy mistyfikacja?
Dawny urok w nowym wymiarze

Alicja Kisielewska, Monika Kostaszuk-Romanowska, Anetta B. Strawińska (red.)

Przywołane w tytule pojęcie glamour stało się impulsem do naukowej refleksji dotyczącej - z naszej perspektywy – istotnego, aktualnego i wymagającego klasyfikacji zjawiska z zakresu współczesnej kultury. Termin glamour jest niejednoznaczny znaczeniowo. Virginia Postrel – amerykańska pisarka i dziennikarka, niekwestionowany autorytet w zakresie glamour – określa go mianem „tajemniczy”. (…) Maria Poprzecka, polska historyczka sztuki, termin glamour traktuje jako „niejasny” , ale przywołujący korowód takich obrazów jak: kaskada loków i sięgające nagich ramion rękawiczki Rity Hayworth, magnetyzujące spojrzenie Grety Garbo, satynowe suknie opinające ciało Ginger Rogers. Modelki prezentujące new look Diora, lodowate blondynki z filmów Hitchcocka. (…) Obecnie glamour utożsamiany jest najczęściej z kiczem, tandetą, podróbką, „przerysowaniem w złym stylu”, bezguściem czy sztucznością z sensie metaforycznym i dosłownym.

Do nabycia w Wydawnictwie UwB

 

 

  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH
  • KINO FILM PSYCHOLOGIA
  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • PAREZJA
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • TRANSDYCYPLINARNE STUDIA O KULTURZE (I) EDUKACJI
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • TWÓRCZY ODBIÓR SZTUKI
  • DEUS EXPLICATUS
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • WSPÓŁCZESNE PROBLEMY KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • NOWE MEDIA W KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W XX WIEKU
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • STRATEGIE TWÓRCZE W DZIAŁANIU
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • DESIGN
  • ESTETYKA PRAGNIEŃ
  • MŁODZIEŻ KULTURA TOŻSAMOŚĆ
  • POGRANICZE
  • REGION TOŻSAMOŚĆ EDUKACJA
  • ESTETYKA ROCKA
  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU