AKTUALNE WYDARZENIA

Wszyscy maturzyści reprezentujący województwo podlaskie w finale Konkursu Wiedzy o Mediach zdobyli indeksy.

W dniach 20-21 marca br. w gmachu Audytorium Maximum Uniwersytetu Warszawskiego odbył się finał I edycji Konkursu Wiedzy o Mediach. Do zawodów przystąpiło 144 uczestników z całego kraju reprezentujących 16 okręgów.

Pierwszego dnia uczniowie pisali test z zakresu wiedzy o mediach, spotkali się z dziennikarzem RMF FM oraz TVN24 Konradem Piaseckim, zwiedzali Centrum Nauki Kopernik, a także wzięli udział w wykładzie prof. Wiesława Władyki dotyczącym współczesnych mediów i roli współczesnego dziennikarza.

W wyniku testu wyłoniono 48 laureatów. Laureaci - maturzyści otrzymali indeksy na wyższe uczelnie.

Laureaci z młodszych klas - nagrody rzeczowe. Dodatkowo drugiego dnia odbył się quiz, w którym finałowa jedenastka laureatów walczyła o miejsca premiowane nagrodami rzeczowymi.

Wszyscy maturzyści z okręgu podlaskiego - 4 osoby z 10 reprezentantów okręgu - zdobyli cenne indeksy.

Są to:

• Ewelina Daria Dobosz - II LO z Białoruskim Językiem Nauczania im. B. Taraszkiewicza w Bielsku Podlaskim (opiekun: Włodzimierz Wawulski). Ewelina Dobosz uczestniczyła dodatkowo w quizie finałowym i zdobyła 4 miejsce, otrzymując poza indeksem i nagrodami rzeczowymi staż w mediach;

• Katarzyna Turowicz - LO im. Szymona Konarskiego w Sejnach (opiekun: Marta Makowska);

• Dawid Nowicki - IV LO im. Cypriana Kamila Norwida w Białymstoku (opiekun: Iwona Bankiewicz- Zabielska);

• Barbara Jarocewicz - II LO z Białoruskim Językiem Nauczania im. B. Taraszkiewicza w Bielsku Podlaskim (opiekun: Włodzimierz Wawulski)

Ponadto Michał Piotr Kułakowski, uczeń klasy I LO w Sokółce (opiekun: Jolanta Zielenkiewicz) znalazł się w gronie laureatów konkursu i otrzymał cenne nagrody rzeczowe. Podsumowując - na 10 uczestników konkursu reprezentujących województwo podlaskie połowa została nagrodzona, w tym wszyscy maturzyści. Organizatorem konkursu w pierwszych dwóch etapach był Komitet Okręgowy przy kierunku kulturoznawstwo, studia międzywydziałowe na Uniwersytecie w Białymstoku. Laureaci etapu centralnego konkursu mają zapewnione przyjęcie na studia na tym kierunku.

Gratulujemy sukcesu!


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

           

T1

TURYSTYKA
KULTUROWA

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Międzywydziałowe Studia Kulturoznawcze posiadają w ofercie sześć specjalności - po trzy na każdy poziom kształcenia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie.

 

 

    

  50 / 50

            
 
 
50 TWARZY KULTUROZNAWSTWA
NA 50-LECIE WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO UWB

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników MIKiS


0192805701590

Glamour – magia czy mistyfikacja?
Dawny urok w nowym wymiarze

Alicja Kisielewska, Monika Kostaszuk-Romanowska, Anetta B. Strawińska (red.)

Przywołane w tytule pojęcie glamour stało się impulsem do naukowej refleksji dotyczącej - z naszej perspektywy – istotnego, aktualnego i wymagającego klasyfikacji zjawiska z zakresu współczesnej kultury. Termin glamour jest niejednoznaczny znaczeniowo. Virginia Postrel – amerykańska pisarka i dziennikarka, niekwestionowany autorytet w zakresie glamour – określa go mianem „tajemniczy”. (…) Maria Poprzecka, polska historyczka sztuki, termin glamour traktuje jako „niejasny” , ale przywołujący korowód takich obrazów jak: kaskada loków i sięgające nagich ramion rękawiczki Rity Hayworth, magnetyzujące spojrzenie Grety Garbo, satynowe suknie opinające ciało Ginger Rogers. Modelki prezentujące new look Diora, lodowate blondynki z filmów Hitchcocka. (…) Obecnie glamour utożsamiany jest najczęściej z kiczem, tandetą, podróbką, „przerysowaniem w złym stylu”, bezguściem czy sztucznością z sensie metaforycznym i dosłownym.

Do nabycia w Wydawnictwie UwB

 

 

  • DESIGN
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • DEUS EXPLICATUS
  • WSPÓŁCZESNE PROBLEMY KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • REGION TOŻSAMOŚĆ EDUKACJA
  • PAREZJA
  • MŁODZIEŻ KULTURA TOŻSAMOŚĆ
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • ESTETYKA PRAGNIEŃ
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • ESTETYKA ROCKA
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • POGRANICZE
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • TWÓRCZY ODBIÓR SZTUKI
  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • KINO FILM PSYCHOLOGIA
  • STRATEGIE TWÓRCZE W DZIAŁANIU
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • NOWE MEDIA W KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W XX WIEKU
  • TRANSDYCYPLINARNE STUDIA O KULTURZE (I) EDUKACJI