AKTUALNE WYDARZENIA

UCK

 

Uniwersyteckie Centrum Kultury i Stowarzyszenie Edukacji Kulturalnej WIDOK zapraszają na spektakl pt. "Każdy jest graczem" - piątek-sobota, 18-19 listopada, godz. 19.00

Czy granie może być lepszym językiem od mówienia? Spektakl "Każdy jest graczem" opiera się na intuicyjnej grze pomiędzy publicznością a młodymi czeczeńskimi uchodźcami. Gra jest kluczem do pozawerbalnego świata zbieżnych doświadczeń, przeżyć i emocji.

Występują – Amina Akhmadova, Khava Ozdamirova, Ayshat Akhmarova, Laura Mezhidova, Lorsan Mezhidov, Bersan Mezhidov, Islam Vazaev, Zaurbek Vazaev, Isa Akhmadov, Abubakar Akhmadov, Khasan Kurbanov

Koncepcja, reżyseria – Michał Stankiewicz
Współpraca reżyserska – Aleksandra Ostrowska, Dobromir Dymecki
Warsztaty aktorskie – Joanna Zubrycka
Współpraca choreograficzna – Renata Piotrowska-Auffret
Reżyseria świateł – Mateusz Tymura
Multimedia – Krzysztof Baumgertner
Koordynatorka projektu – Katarzyna Siwerska
Opieka, konsultacje – Marina Mezhidova, Elza Vazaev
Asystentka koordynatorki i reżysera – Patrycja Kownacka
Wolontariusze – Martyna Płońska, Emilia Ostrowska, Paweł Owerczuk, Martyna Siemieńczuk
Produkcja - Stowarzyszenie Edukacji Kulturalnej WIDOK

Wstęp na spektakle jest bezpłatny. Obowiązuje rezerwacja miejsc, której dokonać można mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Spektakl powstał dzięki dofinansowaniu ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego oraz przy wsparciu finansowym Miasta Białystok.

Jak do nas trafić?
Uniwersyteckie Centrum Kultury
Kampus Uniwersytetu w Białymstoku
ul. Ciołkowskiego 1, 15-245 Białystok
(wjazd także z ul. 11 Listopada)
Autobusy linii: C, 3, 7, 10, 11, 16, 23, 26, 104, N3

W Internecie:
https://www.facebook.com/uniwersyteckieck/


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

           

T1

TURYSTYKA
KULTUROWA

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Międzywydziałowe Studia Kulturoznawcze posiadają w ofercie sześć specjalności - po trzy na każdy poziom kształcenia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie.

 

 

    

  50 / 50

            
 
 
50 TWARZY KULTUROZNAWSTWA
NA 50-LECIE WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO UWB

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników MIKiS


0192805701590

Glamour – magia czy mistyfikacja?
Dawny urok w nowym wymiarze

Alicja Kisielewska, Monika Kostaszuk-Romanowska, Anetta B. Strawińska (red.)

Przywołane w tytule pojęcie glamour stało się impulsem do naukowej refleksji dotyczącej - z naszej perspektywy – istotnego, aktualnego i wymagającego klasyfikacji zjawiska z zakresu współczesnej kultury. Termin glamour jest niejednoznaczny znaczeniowo. Virginia Postrel – amerykańska pisarka i dziennikarka, niekwestionowany autorytet w zakresie glamour – określa go mianem „tajemniczy”. (…) Maria Poprzecka, polska historyczka sztuki, termin glamour traktuje jako „niejasny” , ale przywołujący korowód takich obrazów jak: kaskada loków i sięgające nagich ramion rękawiczki Rity Hayworth, magnetyzujące spojrzenie Grety Garbo, satynowe suknie opinające ciało Ginger Rogers. Modelki prezentujące new look Diora, lodowate blondynki z filmów Hitchcocka. (…) Obecnie glamour utożsamiany jest najczęściej z kiczem, tandetą, podróbką, „przerysowaniem w złym stylu”, bezguściem czy sztucznością z sensie metaforycznym i dosłownym.

Do nabycia w Wydawnictwie UwB

 

 

  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • NOWE MEDIA W KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W XX WIEKU
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • DEUS EXPLICATUS
  • REGION TOŻSAMOŚĆ EDUKACJA
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • KINO FILM PSYCHOLOGIA
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • PAREZJA
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • MŁODZIEŻ KULTURA TOŻSAMOŚĆ
  • WSPÓŁCZESNE PROBLEMY KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ
  • ESTETYKA ROCKA
  • TRANSDYCYPLINARNE STUDIA O KULTURZE (I) EDUKACJI
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • DESIGN
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • TWÓRCZY ODBIÓR SZTUKI
  • POGRANICZE
  • ESTETYKA PRAGNIEŃ
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • STRATEGIE TWÓRCZE W DZIAŁANIU