Uniwersyteckie Centrum Kultury, Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia oraz Autorzy - Paweł Nazaruk i Tomasz Adamski zapraszają na film dokumentalny „Miłość polsko / russkaja lubow”.

Termin: 11 kwietnia (czwartek) godz. 18

Miejsce: Uniwersyteckie Centrum kultury, ul. Ciołkowskiego 1N, 15-245 Białystok

Wstęp wolny

jblodflgdediolpe

Miłość polsko-rosyjska. Możliwa? Trudna? Przecież miłość zwycięża wszystko! Chyba, że jest akurat mecz Polska-Rosja albo w Rosji wyłączają ciepłą wodę. „Miłość polsko / russkaja lubow” to opowieść o międzykulturowych związkach. Siedem par polsko-rosyjskich podzieliło się swoimi doświadczeniami i opowiedziało filmowcom o tym, co ich łączy i o tym, co ich różni. Bohaterowie odpowiadają na pytania dotyczące wzajemnych stereotypów, więzi rodzinnych, świąt, historii, polityki, modeli męskości i kobiecości, małżeństwa, dzieci. Snują opowieść o miłości, która nie uznaje granic.

 

Występują
Emilia Florczak i Piotr Lubińskij, Anna Mandes-Tarasow i Michaił Tarasow, Uljana i Rafał Rzeszotarscy, Sława Szebyrjewa i Andrzej Piękoś

Pomysł
Olimpia Bronowicka (Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia)

Twórcy
Paweł Nazaruk (DogFilm Studio Filmowe, producent, reżyser i operator filmowy, twórca nagradzanych w Polsce i za granicą dokumentów „Dziura do piekła”, „To się ciągle wydarza”, „Searching for hell”)
Tomasz Adamski (reżyser, kulturoznawca, filmoznawca i współtwórca jednego z najbardziej znanych polskich festiwali filmowych Żubroffka)

Po projekcji spotkanie z Tomaszem Adamskim poprowadzi Katarzyna Niziołek (Pracownia Sztuki Społecznej, ISiK UwB).


OGŁOSZENIA STUDENCKIE

 

 

STUDIA I STOPNIA
 

     STUDIA II STOPNIA

 

 T2

MEDIA
I KOMUNIKOWANIE

      

T3

REKLAMA
I PUBLIC RELATIONS

                
      

T4

KOMUNIKOWANIE
W MEDIACH CYFROWYCH

 
          

T6

FILMOZNAWSTWO-
MEDIOZNAWSTWO

 

           

T5

KULTURA PODLASIA

 

Instytut Studiów Kulturowych posiada w ofercie pięć specjalności - dwie na studiach I stopnia i trzy na studiach II stopnia. Specjalności umożliwiają zdobycie fachowej wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla danej dziedziny (tworzenie efektywnych kampanii reklamowych, praca nad warsztatem fotograficzno-filmowym, tworzenie treści w mediach cyfrowych, poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu). Jednakże te same specjalności przenikają się w wielu aspekatch i nawzajem uzupełniają. Zachecamy do zapoznania się z ofertą studiów I i II stopnia na kulturoznawstwie

 

 

 

Wybrane publikacje pracowników Instytutu Studiów Kulturowych

 

Karolina WierelWierel Publikacja1
Księga w nie-ludzkim świecie. Motyw Księgi w postapokaliptycznych przekazach literackich
i filmowych przełomu XX i XXI wieku
(…) osią książki, głównym wektorem zawartych w niej rozważań i analiz, jest motyw Księgi, różne formy jego obecności, w różnych postaciach, w utworach badanego nurtu. Śledząc ten watek autorka przekonująco dowodzi zaskakującej żywotności motywu, który w świecie nowych mediów mógłby wydawać się anachroniczny, tymczasem okazuje się zwornikiem wielu ważnych treści „wyobraźni postapokaliptycznej”, wehikułem zdolnym do przenoszenia do świata „po końcu” tradycyjnych struktur poznania i otwartym na takie ich przekształcenia, by odpowiadały na wyzwania radykalnie nowych doświadczeń (…).
(Z recenzji prof. dr. hab. Grzegorza Godlewskiego Instytut Kultury Polskiej, UW)

 


Olchanowski Publikacja1

Tomasz Olchanowski
Kultura ponowoczesna w perspektywach antropologii politeistycznej
Termin antropologii politeistycznej zrodził się oczywiście wraz z lekturą pism Hillmana, jak też dzięki wizjom greckich filozofów przedsokratejskich, wizjom Platona, neoplatoników, także tych, których zwiemy neoplatonikami renesansowymi. Antropologia politeistyczna więcej zawdzięcza wielkiej literaturze niż poglądom skostniałych akademików. Scala to, co zostało rozdzielone, jednocześnie zostawiając temu, co scala, autonomię. Scala filozofię z psychologią, pedagogikę z kulturoznawstwem czy twórczość artystyczną z socjologią. Pedagog czy psycholog nie może być tylko i wyłącznie człowiekiem nauki, obojętnie czy teoretykiem, czy praktykiem, lecz również powinien każdego dnia odkrywać w sobie duszę artysty. Inaczej skostnieje, a wtedy nieustannie powtarzać będzie te same błędy, które przed nim popełnili inni.


 

  • KULTURA I SZTUKA U PROGU XXI WIEKU
  • INTERMEDIALNOŚĆ W KULTURZE KOŃCA XX WIEKU
  • Słowo w kulturze mediów
  • Przyszłość języka
  • Między powtórzeniem
  • Przyszłość tradycji
  • dr Karolina Wierel
  • ARTYSTÓW GRY Z KULTURĄ
  • NA STYKACH KULTUR I MEDIÓW
  • Sztuka i nie-sztuka
  • SPEKTAKLE ZMYSŁÓW
  • Mity, legendy i historia
  • ESTETYKA ROCKA
  • Film w twórczości Struga
  • KULTURY TRADYCYJNE A KULTURA GLOBALNA
  • DESIGN
  • PRYMITYWIZM W SZTUCE AWANGARDY
  • FILMOWY ŚWIAT PEDRA ALMODOVARA
  • HISTORIE WYDOBYTE Z CIENIA
  • FILMOWE CZYTANIE KULTURY
  • POLSKIE TELE-SAGI
  • DYSKURSY O PŁCI I RODZINIE W POLSKICH TELESAGACH
  • METAFIZYKA I ETYKA SAMUELA CLARKE'A
  • BOHATER IDOL OSOBOWŚĆ MEDIALNA
  • DEUS EXPLICATUS
  • OBRAZ MĘŻCZYZNY W POLSKICH MEDIACH