Opisy seminariów magisterskich w roku akademickim 2024/2025
1 dr hab., prof. UwB Krzysztof Arcimowicz
„Aktualne kwestie społeczne i kulturowe w przekazach medialnych”
Seminarium magisterskie zogniskowane będzie na ważnych i przykuwających uwagę w obecnym czasie kwestiach społecznych i kulturowych w szeroko pojmowanych przekazach medialnych. Badania mogą krążyć wokół, takich kategorii jak: tożsamość, wartości, płeć kulturowa, rodzina, ciało, seksualność, przedmioty materialne. Po pierwsze, prace magisterskie mogą polegać na analizie seriali, reklam, serwisów internetowych, programów telewizyjnych, fandomów etc. Po drugie, tematy prac mogą odnosić się do recepcji wybranych przekazów – chodziłoby o analizę wypowiedzi zamieszczanych na forach i portalach internetowych lub wywiady z użytkowniczkami i użytkownikami mass mediów. Po trzecie, istnieje możliwość połączenia badań odnoszących się do zawartości przekazów medialnych z badaniami dotyczącymi ich recepcji.
Przykładowa problematyka
2.prof. dr hab. Alicja Kisielewska
Temat: Problemy kultury audiowizualnej
Tematyka seminarium będzie dotyczyła wybranych problemów kultury audiowizualnej.
Zarys problematyki:
- Telewizja i jej gatunki u progu ery postsieci;
- Telewizja i jej widzowie (kontekst polski);
- Współczesne rytuały medialne;
- Polskie seriale telewizyjne czasów PRL-u i współczesne;
- Amerykańskie seriale telewizyjne jako kulturowy fenomen;
- Nowe praktyki użytkowania mediów - Netflix, subskrypcja wideo na żądanie (SVOD), streaming;
- Telewizja regionalna (trans graniczna) i jej kulturowa rola;
- Nowe strategie odbioru seriali (binge-viewing) – kultura partycypacji;
- Telewizja online – nowe strategie konsumpcji mediów;
- Serie internetowe (Netflix, Amazon, You Tube) – odbiorcy w erze datafikacji;
- Media mobilne jako źródło nowych doświadczeń i tożsamości;
- Praktyki oglądania telewizji na różnych ekranach – znaczenie?
Istotnym elementem zajęć będą dyskusje wokół przeczytanych tekstów teoretycznych. Pozwolą one wypracować odpowiednie do podejmowanej problematyki stanowiska metodologiczne, a w konsekwencji ułatwią studentom przygotowanie konspektu, a następnie napisanie pracy magisterskiej.
Formuła seminarium dopuszcza także inne tematy związane z problematyką kultury audiowizualnej. Osoby zainteresowane serdecznie zapraszam.
Alicja Kisielewska
3.dr hab. Katarzyna Citko
Opisy seminariów licencjackich w roku akademickim 2024/2025
Seminarium licencjackie poświęcone procesom, zjawiskom, obyczajom zachodzącym na pograniczu kulturowym. Szczególnie eksponowane będą osoby które zostały ukształtowane w środowisku wielokulturowym. W czasie seminarium analizowane będą postawy osób wywodzące się z terenów dzisiejszego Podlasia, Wileńszczyzny, Grodzieńszczyzny i Polesia. Wielokulturowość społeczeństw na pograniczu wpłynęła na postawę znanych opisywanych jednostek i ich twórczość. Chodzi tu o takie postacie jak Czesław Miłosz, Czesław Niemen czy Leon Tarasewicz.
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej i wsparcie indywidualnych zainteresowań studentów. Podczas seminarium studenci poznają metodologię prowadzenia badań i warsztat pracy autora pracy naukowej, zapoznają się z nowymi opracowaniami z zakresu objętego tematyką seminarium, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki bliskiej zagadnieniom omawianym w projektowanej pracy licencjackiej.
Tematyka seminarium: Twórczość codzienna jako praktyka kulturowa
Na seminarium zapraszam wszystkich zainteresowanych zagadnieniami dotyczącymi twórczego praktykowania codzienności. Będziemy koncentrować się na odkrywaniu nieoczywistych znaczeń kulturowych zapisanych w różnych przejawach życia codziennego. Interesować nas będą zarówno działania podejmowane w sferze prywatnej jak i publicznej, w obszarze sacrum i profanum, w mieście, na wsi, w świecie rzeczywistym i w cyberprzestrzeni. Podejmowane analizy kulturoznawcze staną się podstawą do napisania prac dyplomowych.
I r. I st. – opisy konwersatoriów semestr zimowy 2024/2025
Student zobowiązany jest w roku akademickim zaliczyć trzy przedmioty do wyboru – jeden w semestrze zimowym, dwa w semestrze letnim.
ZAPISY NA PRZEDMIOTY DO WYBORU ODBĘDĄ SIĘ PRZEZ SYSTEM USOS OD DNIA 01.10.2024 R. OD GODZ. 14.00 DO 02.10.2024 R. DO GODZ. 13.00
Student wybiera JEDEN przedmiot spośród dwóch proponowanych i zapisuje się przez system USOS.
Na zapisane zajęcia student chodzi od 01.10.2024 r.
Event Studies
We współczesnym świecie jedną z najpowszechniejszych form praktyk kulturowych jest udział w różnego rodzaju wydarzeniach, zwanych często z angielska eventami. Żyjemy w czasach eventyzacji czy festiwalizacji uczestnictwa w kulturze. Odpowiedzią na ten stan rzeczy są "event studies", czyli interdyscyplinarny projekt badawczy skupiony wokół pojęcia "eventu". "Event studies" odwołują się do doświadczeń antropologii, kulturoznawstwa, ekonomii, socjologii, zarządzania i innych nauk, aby badać teoretyczne i praktyczne zagadnienia związane z eventami.
Kurs event studies przybliży student(k)om podstawy teoretyczne i metodologiczne badania eventów, a także pozwoli rozwinąć praktyczne umiejętności studentek i studentów w zakresie projektowania i ewaluacji wydarzeń kulturalnych. Tematy zajęć: Wprowadzenie do event studies; Metody badawcze w event studies; Doświadczenia odbiorców eventów; Projektowanie eventów; Zarządzanie eventami; Ewaluacja eventów; Eventy w kontekście polityk publicznych.
Fotografia chłopska
Fotografia chłopska stanowi niezwykle interesujące zjawisko kulturowe. Jest typem fotografii powstałej na potrzeby i z inicjatywy samych chłopów. Obrazy fotograficzne przedstawiają wybrany moment obrzędów przejścia, rodzinę, portretują jej członków i znajomych. Stanowią istotny element kształtowania chłopskiego wizerunku. Analiza i interpretacja zdjęć umożliwia spojrzenie na obrazy kultury chłopskiej, których odbiorcami i często autorami byli sami chłopi.
Umożliwiają również podjęcie próby rekonstrukcji polskiej tożsamości i odczytania jej z uwzględnieniem chłopskich korzeni współczesnego polskiego społeczeństwa i zauważalny wpływ cech świata chłopskiego na obyczajowość i zachowanie współczesnych Polaków.
Fotografie chłopskie mogą służyć także w opracowaniu atrakcyjnych, nowoczesnych i czytelnych dla współczesnego odbiorcy inicjatywach oraz działaniach o artystycznym charakterze przyczyniającym się do integracji, aktywizacji społecznej i budowania dialogu.
II r. I st. – opisy konwersatoriów sem. zimowy 2024/25
Student zobowiązany jest w roku akademickim zaliczyć cztery przedmioty – dwa w semestrze zimowym, dwa w semestrze letnim.
ZAPISY NA PRZEDMIOTY DO WYBORU ODBĘDĄ SIĘ PRZEZ SYSTEM USOS OD DNIA 27.09.2024 R. OD GODZ. 10.00 DO 01.10.2024 R. DO GODZ. 12.00
Do wyboru DWA przedmioty spośród czterech proponowanych na semestr zimowy.
Na zapisane zajęcia student chodzi od 01.10.2024 r.
W kręgu kultury i tradycji żydowskiej
Przedmiotem konwersatorium będzie szeroko rozumiana tradycja i kultura żydowska. Omówione zostaną najważniejsze święta żydowskie, ich znaczenie dla kultury – także polskiej (przykłady literackie, fragmenty filmów). Przedstawione zostaną także najważniejsze nurty judaizmu (w tym chasydyzm). Odrębnym zagadnieniem będzie muzyka żydowska (w tym religijna – kantoralna, niguny oraz klezmerska i sefardyjska).
Wybrane zagadnienia z historii muzyki
- Muzyka w świecie antycznym
- Wpływ przemian meliczno – rytmicznych i harmonicznych na rozwój muzyki
- Znaczenie agogiki, dynami i artykulacji w interpretacji dzieła muzycznego
-.Styl, forma i treść w muzyce
- Monodyczne i polifoniczne formy w średniowiecznej muzyce religijnej
- Średniowieczna– muzyka świecka
- Muzyka w epoce renesansu
- Polska muzyka w epoce średniowiecza i renesansu
- Formy taneczne w muzyce.
- Rola instrumentów muzycznych w rozwoju muzyki
- Koloryt muzyki wokalnej
- Muzyka na Boże Narodzenie
- Polska muzyka ludowa
- Muzyka w procesie kształcenia i wychowania
Wschód w kulturze Zachodu, Zachód w kulturze Wschodu
Poruszymy problematykę oddziaływania na siebie kultur światowych. Prześledzimy wzajemny wpływ koncepcji życia m.in. religijnych, filozoficznych, politycznych, ekonomicznych pochodzących z różnych kręgów kulturowych. Ukażemy czego Zachód nauczył się od Wschodu i na odwrót w XX/XXI wieku. Na ile dziedzictwo Wschodu jest gotowe otworzyć się na zmiany i czy one są jedyną drogą do dorównania Zachodowi? Czy wręcz odwrotnie Wschód nie jest już obszarem kolonialnym ani orientu a silną konkurencją, z którą Zachód musi prowadzić nieustanny dialog.
Sztuka cyfrowa i nowe techniki obrazowania
To zajęcia poświęcone zagadnieniom rzeczywistości wirtualnej, prognozom i kierunkom rozwoju nowych doświadczeń cyfrowych oraz estetyki i interakcji w projektach immersyjnych. Zajmiemy się zagadnieniami związanymi są z przestrzenią wirtualną i poszerzoną rzeczywistością, oraz sztuczną inteligencją w polu sztuki, czy projektami z pogranicza sztuk wizualnych i nauki. Zajęcia odbędą się w Galerii Arsenał w Białymstoku, ul. A. Mickiewicza 2
.
III r. I st. – opisy konwersatoriów sem. zimowy 2024/25
Student zobowiązany jest w roku akademickim zaliczyć trzy przedmioty – dwa w semestrze zimowym, jeden w semestrze letnim.
ZAPISY NA PRZEDMIOTY DO WYBORU ODBĘDĄ SIĘ PRZEZ SYSTEM USOS
od 27.09.2024 R. OD GODZ. 10.00 DO 01.10.2024 R. DO GODZ. 12.00
Do wyboru DWA spośród czterech proponowanych w semestrze zimowym.
Na zapisane zajęcia student chodzi od 02.10.2024 r.
O kondycji kulturowej Europy przełomu XX/XXI wieku.
Kultura rozumiana jako całokształt ludzkich działań obnaża duchową rzeczywistość człowieka. Problemy współczesnej kultury, a zwłaszcza jej dość powszechnie diagnozowany kryzys powodują, że podejmowana podczas zajęć problematyka, prócz tego, że ma znaczenie teoretyczne, przekracza wymiar filozoficznych spekulacji, sięgając po wymiar praktyczny. Człowiek jest jedynym twórcą, celem i adresatem szeroko rozumianej kultury, stąd celem proponowanych zajęć jest wypracowanie w uczestniczących umiejętności refleksji i autorefleksji, rozumienia przyczyn, celów i skutków podejmowania świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w procesach kulturowych.
Powyższa problematyka zostanie osnuta wokół następujących zagadnień:
historyczno-socjologicznych.
Wielokulturowość pogranicza.
Tematyka dotyczy wielokulturowości występującej na europejskich pograniczach cywilizacyjnych. Analizie podane zostaną obszary o zróżnicowanej strukturze narodowościowo-wyznaniowej ukształtowane przez odmienne wartości cywilizacyjne. Problematyka dotyczy zróżnicowania kultury materialnej, duchowej, mentalności i postaw społecznych. Pojęcie pogranicza kulturowego jest terminem zmiennym i nieprecyzyjnym. Pojęcie to wywodzi się z rozumienia podziałów etnicznych i narodowych w Europie, przenoszone na różne terytoria państw w zależności od zmieniającej się sytuacji politycznej. Granice etniczne na pograniczu podlegały nieznacznym przesunięciom w ciągu stuleci w odróżnieniu od ciągłych zmian politycznych i państwowych. Przestrzeń pogranicza kulturowa miała swoją specyfikę historyczną, gospodarczą i religijną.
Gry wideo w perspektywie refleksji kulturowej. Ujęcie porównawcze
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w tematykę gier wideo: wskazanie na problemy teoretyczne związane z badaniem gier, ich na gatunki. Zajęcia łączą w sobie elementy konwersatorium i warsztatów interpretacyjnych. Spotkania poświęcone są różnym zjawiskom tekstowym i artystycznym zakorzenionym w grach wideo. Ich omawianie odbywa się w perspektywie porównawczej – w odniesieniu do tradycyjnych (analogowych) utworów i praktyk kulturowych. Kurs pomaga zrozumieć specyfikę zjawisk tekstowych przynależących do cyfrowej sfery kultury jaką są gry wideo, zdobyć nowe narzędzia interpretacyjne i zapoznać się ze stanem badań na temat nowych mediów. Szczególnie uważnie będziemy przyglądać się grom wideo oraz ich wpływowi na kulturę współczesną pod kątem obecnych w grach aspektach posthumanizmu. Na koniec semestru studenci przygotują prace pisemne, w których wykorzystają wiedzę i umiejętności nabyte w czasie trwania kursu.
Audiosfera pomiędzy naturą i technologią
Celem konwersatorium jest teoretyczne i praktyczne zapoznanie studentów z problematyką współczesnej audiosfery, ulokowanej pomiędzy dźwiękami naturalnymi oraz dźwiękami wytwarzanymi i przetwarzanymi technologicznie. Zajęcia obejmują zapoznanie się z pojęciami i teoriami dotyczącymi kategoryzacji dźwięków nas otaczających – fonosfery, sonosfery, audiosfery. Omówione zostają koncepcje ekologii akustycznej i badania pejzażu dźwiękowego, a także wybrana współczesna twórczość artystyczna w obszarze sztuki dźwięku. W części praktycznej konwersatorium zapoznają się z metodologią badań audiosfery i rejestracji fonicznej otoczenia oraz przygotowują analizy otaczających przestrzeni dźwiękowych (audiosfera natury, audiosfera prywatna/domowa, audiosfera publiczna), projekty „field recording” polegające na rejestracji audialnej „spacerów dźwiękowych” i „map dźwiękowych” w wybranych przez siebie audiosferach, a także projekty modyfikacji fonicznej wybranych audiosfer.
I r. II st. – opisy konwersatoriów sem. zimowy 2024/25
Student zobowiązany jest w roku akademickim zaliczyć trzy przedmioty do wyboru – trzy w semestrze zimowym
ZAPISY NA PRZEDMIOTY DO WYBORU ODBĘDĄ SIĘ PRZEZ SYSTEM USOS OD DNIA 01.10.2024 R. OD GODZ. 14.00 DO 02.10.2024 R. DO GODZ. 13.00
Na zapisane zajęcia student chodzi od 02.10.2024 r. i zapisuje się przez system USOS.
Do wyboru trzy przedmioty spośród sześciu proponowanych:
Polskojęzyczne życie kulturalne w Izraelu. Wybrane problemy
W ramach konwersatorium omówione zostaną pisma i gazety ukazujące się w Izraelu po polsku, kultowe księgarnie i antykwariaty. Przybliżone zostaną także sylwetki pisarzy, filmowców i artystów mających polskie korzenie.
Tematy kultury w mistrzowskich opowiadaniach
W ramach zajęć konwersatoryjnych proponuję czytanie mistrzowskich opowiadań pisarzy polskich dawnych i współczesnych z wykorzystaniem przede wszystkim kontekstów kulturowych, antropologicznych, a także filozoficznych i historycznych. Przyjmujemy, że dzieło literackie – w zgodzie z tzw. zwrotem kulturowym w humanistyce – jest źródłem wiedzy o człowieku i kulturze, inaczej mówiąc jest słownym obrazem kulturowego wymiaru egzystencji człowieka. Literatura ma silne związki z antropologią kultury i dlatego może interesować badacza kultury. Literatura może być postrzegana „w kategoriach dokumentu kultury”, ale zdecydowanie pozostaje osobną, oryginalną sztuką słowa i dzięki swoistości języka, konwencji ułatwia „zrozumienie ludzkiego zachowania i jego motywacji w odniesieniu do zakorzenionych w tradycji sposobów istnienia” (V. Petrarca). Tyle o punkcie wyjściowym konwersatorium, na którym pokusimy się o własną antologię opowiadań.
Przedmiotem literackim będą wybrane, wybitne, choć niekoniecznie powszechnie znane, opowiadania takich pisarzy, jak B. Prus, E. Orzeszkowa, H. Sienkiewicz, M. Dąbrowska, I. Iwaszkiewicz, B. Schulz, O. Tokarczuk, I. Amiel, A. Stasiuk (lista utworów zostanie uzgodniona). Przyjrzymy się, w jaki sposób klasycy i współcześni twórcy posługują się trafnym, skondensowanym słowem w celu odkrycia głębokich treści rzeczywistości kulturowej człowieka poszczególnego i uniwersalnego (tematy wywoławcze: miłość i namiętność, śmierć, czas, melancholia i przemijanie, dzieciństwo, młodość, starość, historia i codzienność, pamięć i tożsamość – w zależności od inwencji poznawczej i interpretacyjnej uczestników konwersatorium). Krótkie formy prozatorskie w perspektywie dorobku literackiego i kulturowego są warte uważnego czytania w momencie zbiorowego upomnienia się o powszechną kulturę słowa.
Prawosławna duchowość chrześcijańska
Konwersatorium ma zapoznać studentów z wybranymi zagadnieniami z życia duchowego człowieka ze szczególnym uwzględnieniem duchowości w prawosławnym chrześcijaństwie i pogłębić refleksję nad stanem życia duchowego człowieka żyjącego we współczesnym zmodernizowanym i sekularnym społeczeństwie.
Współczesne trendy w muzyce
Przedmiot: The Art of Flourishing: Vulnerability, Autonomy and Imagination
Is an average person capable of committing monstrous acts? After the Holocaust, many, including Hannah Arendt, questioned how Nazi soldiers were capable of such violence simply by obeying orders. Witnessing the trial of Adolf Eichmann, Arendt reflected on whether it took a particular type of person, situational factors that enabled their behavior, or was it simply the banality of the lack of thinking?
This historical moment inspired a series of influential psychological studies. Milgram’s Electric Shock Study (1963-74) and Zimbardo’s Prison Study (1973) provided strong evidence to suggest that an authority figure played an integral role in enabling the participants to perform the unthinkable. The experiment generated similar results in various cultural and national settings.
The course, drawing on Hannah Arendt’s writings, some psychological literature, and movies, introduces the students to authority, power, and violence theories. It seeks to ask whether the capacity of critical thinking can constitute a basis of disobedience to the misuse of authority and thus become a powerful weapon against senseless violence
Przedmiot: Swój i obcy w kulturze europejskiej 520-KS1-2KON35
Tematem konwersatorium jest definiowanie pojęcia „swój i obcy” w kulturze europejskiej. Zagadnienie to będzie rozpatrywane w aspekcie historycznym i współczesnym. Zdefiniowanie tego problemu w kontekście zmieniającej się struktury narodowo-etnicznych poszczególnych państw europejskich ma istotne znaczenie w kształtowaniu ich tożsamości. Podczas zajęć poruszone zostanie zagadnienie miejsca kultury przybyłych emigrantów z obszarów pozaeuropejskich i jej roli wżyciu codziennym Europejczyków.
Słowo „obcość” obdarzone jest współcześnie odcieniem pejoratywnym. W potocznym rozumieniu kojarzy się z czymś niepoznanym, niebezpiecznym i wrogim. Historia zna wiele przykładów kiedy to odmienność etniczna, kulturowa lub wyznaniowa była powodem masowych mordów, prześladowań. To co odmienne od zawsze budziło w ludziach lęk i niepokój. Problematyka swojskości i obcości zajmuje ważne miejsce w rozmaitych nurtach myśli socjologicznej, Wynika to z faktu, że napięcie między swojskością a obcością jest zasadniczym składnikiem procesów rozgrywających się w sferze emocjonalnej i intelektualnej.
Europejczycy nie brali pod uwagę że mieszkańcy innego kontynentu mogli być takimi samymi ludźmi, jakimi byli oni sami. Zakorzeniony w przybyszach europocentryzm nie pozwalał im na przyjęcie do świadomości tego, że gdzieś na świecie mogą istnieć zupełnie inne wzory zachowań. W oczach Europejczyków, ze względu na swoją odmienność etniczną i kulturową, przybysze byli obcymi. W opinii samych Europejczyków nie wszyscy mieszkający na kontynencie obywatele są swoi a znaczna ich część to obcy, pomimo, że żyją i pracują wśród nich.
II r. II st. – opisy konwersatoriów semestr zimowy 2024/25
Student zobowiązany jest w roku akademickim zaliczyć jeden przedmiot do wyboru – w semestrze zimowym
Zapisy na przedmioty do wyboru odbędą się w systemie USOS w dniach
27.09.2024 R. OD GODZ. 10.00 DO 01.10.2024 R. DO GODZ. 12.00.
Na zapisane zajęcia student chodzi od 01.10.2024 r. i zapisuje się przez system USOS.
Do wyboru jeden przedmiot spośród dwóch proponowanych:
1.dr Karol Więch 520-KS2-2KON14
Przedmiot: Media oficjalne, alternatywne i opozycyjne. Widzialność jako czynnik polityczny.
W ramach konwersatorium poruszone zostaną elementarne problemy związane z zapośredniczoną formą walki o podmiotowość. Widzialność jest potraktowana jako wartość kluczowa dla środowisk opozycyjnych, ale też dla władzy, która realizuje politykę kulturową umożliwiającą osiągnięcie dominacji w sferze (audio)wizualnej. Media odgrywają kluczową rolę w walce o widzialność dla różnych grup społecznych, szczególnie tych, które czują się wykluczone z dyskursu publicznego lub ich obraz jest deformowany w oficjalnych tekstach kultury i przekazach audiowizualnych. Na szczególną uwagę zasługują polskie niezależne instytucje medialne, których intensywny rozwój przypadł na lata 80. XX wieku, takie jak Video Kontakt z Paryża czy Studio Video Gdańsk. Jednak program konwersatorium umożliwia uzyskanie szerszego oglądu fenomenu mediów alternatywnych/opozycyjnych, jako zjawiska o charterze technicznych, kulturowym i politycznym.
2.dr hab. Ewa Katrzyna Ctko prof. UwB 520-KS2-2KON11
Przedmiot: Niepokój, niepewność, groza. Medialne obrazy świata współczesnego
Świat współczesny budzi niepokój, następują w nim szybkie zmiany powodujące niepewność jutra, zagrożenia związane z egzystencją człowieka wydają się narastać. Ludzie doświadczają kruchości i skończoności życia, nieprzewidywalności oraz niemożności kontrolowania, a nawet przewidywania przyszłości. Cywilizacja nie przyniosła świetlanego rozwoju społeczeństw, narastają konflikty, toczą się wojny, szerzy się terroryzm, totalitaryzm, mnożą się niebezpieczne ideologie. Wśród cywilizacyjnych źródeł narastającego niepokoju wymienić można konflikty zbrojne, katastrofy i kryzysy ekologiczne, globalne kryzysy finansowe, które wywołują biedę i ubóstwo, głód, bezrobocie, migracje wielkich grup społecznych i narodowościowych. Wszystkim tym zagadnieniom przypatrują się media. Ukazują ich wizerunek, objaśniają, komentują, ale nierzadko też manipulują bądź nakręcają spiralę strachu. Na zajęciach przyjrzymy się medialnym wizerunkom świata współczesnego, szczególnie tym, które wywołują w odbiorcach poczucie niepokoju, niepewności jutra, a nawet grozy. Poddamy analizie doniesienia prasowe, wiadomości telewizyjne i portali informacyjnych, obrazy filmowe i serialowe, media społecznościowe, blogi, gry komputerowe. Zastanowimy się, w jakim kierunku zdąża informacja przekazywana przez współczesne multimedia zdezorientowanemu, niepewnemu jutra odbiorcy: rzetelnego przekazywania wiadomości, szukania sensacji i newsów czy świadomego manipulowania w celu osiągnięcia konkretnych zamierzeń?
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.